Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konduktorzy i kierowcy po Akademii Euro

infotrans
22.12.2011 22:13
0 Komentarzy

Pytani o wrażenia z Akademii Euro wszyscy uczestnicy bardzo wysoko oceniają program i sposób prowadzenia szkoleń. Chwalą zarówno lekcje języka angielskiego, jak i zajęcia z profesjonalnej obsługi klienta czy różnic międzykulturowych. Wielu z nich podkreśla, że już w tej chwili wykorzystuje w pracy nabyte na kursie umiejętności. Na szkolenia Akademii na Mazowszu zapisało się już 692 z zakładanej liczby 720 osób. Inicjatorem projektu jest PL.2012 spółka Ministra Sportu i Turystyki, a jest on realizowany wspólnie z Urzędami Marszałkowskimi Województw: Dolnośląskiego, Wielkopolskiego, Pomorskiego i Mazowieckiego. Mimo że uczestnicy Akademii reprezentują różne branże i zawody, wszyscy mieli podobną motywację, kiedy pracodawcy zaproponowali im udział w szkoleniach. Postanowili podnieść swoje kwalifikacje i przygotować się do EURO 2012 aby profesjonalnie obsługiwać turystów, którzy przyjadą do Polski. Te umiejętności przydadzą się im także po Turnieju.
-„Głównym powodem uczestnictwa w kursach Akademii było to, że jestem kierowcą i uznałem, że warto poznać zagadnienia związane z obsługą klienta. W podjęciu mojej decyzji dużą rolę odegrała też możliwość nauczenia się anielskiego. Nie chciałem ponownie znaleźć się w sytuacji, w której nie rozumiem, co turyści do mnie mówią’.- tłumaczy Pan Mieczysław. I dodaje: „Niedawno miałem okazję do rozmowy po angielsku. To była taka typowa sytuacja: jak dojechać, gdzie wysiąść, ile zapłacić’.

Akademia Euro, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, realizowana jest w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Umiejętności związane z profesjonalną obsługą klienta nabyte na szkoleniach poza swoją wartością merytoryczną odegrały też ważną rolę psychologiczną, bo umożliwiły uczestnikom nabranie pewności siebie. Wielu podkreśla, że dzięki możliwości porozumienia się w obcym języku, czy zrozumienia odmiennych zachowań, będą chętniej otwierać się na kontakty z innymi ludźmi. -„Czuję się pewniej w kontaktach z klientami po szkoleniach interpersonalnych. Prowadzący zajęcia zwrócili nam szczególną uwagę na to, że ludzie różnią się między sobą, do każdego należy podejść w sposób indywidualny i nie wolno ulegać stereotypom’ –mówi pani Barbara.
Tak wysoka ocena szkoleń Akademii wynika z faktu, że program został stworzony zgodnie z potrzebami uczestników. Zwroty językowe i odgrywane podczas szkoleń scenki odzwierciedlają sytuacje z jakimi studenci stykają się na co dzień w swojej pracy. Zajęcia prowadzone są w małych grupach, nowoczesnymi metodami pomagającymi w zapamiętywaniu materiału. Nie bez znaczenia jest też wybór lektorów i trenerów. -„Świetnie przygotowani, fantastyczni ludzie!’- chwali prowadzących szkolenia Pan Wojciech. Jest także przekonany, że wiedza wyniesiona z kursu bardzo mu się przyda: „Odświeżyłem swój angielski. Pozostałe szkolenia wzbogaciły moją wiedzę, zwłaszcza w zakresie znajomości atrakcji regionu. Dzięki Akademii będę się czuł pewniej w kontaktach z turystami.’ Na zakończenie pełnego cyklu szkoleń uczestnicy otrzymają podręcznik „Organizacja masowych imprez sportowych na przykładzie UEFA EURO 2012™’. Zawierać on będzie podsumowanie modułów szkoleniowych, podstawowe informacje praktyczne, wskazówki na temat organizacji sportowych imprez masowych na przykładzie organizacji EURO 2012, mapy Miast Gospodarzy, słowniczek i popularne zwroty w językach obcych.
Warto pamiętać o tym, że każdy z uczestników Akademii Euro podniesie poziom swojej merytorycznej wiedzy i będzie mógł ją wykorzystywać przy obsłudze zagranicznych turystów nie tylko w trakcie Mistrzostw, ale także wiele lat po ich zakończeniu. To istotny czynnik stałego wzrostu atrakcyjności turystycznej Polski w ujęciu długofalowym. –„Bezpośredni kontakt z turystami pomoże wzmocnić pozytywny wizerunek naszego kraju, dzięki czemu goście zagraniczni będą chętnie i coraz liczniej wracać do Polski w kolejnych latach po EURO 2012”–mówi Monika Jakubiak, Kierownik Strategiczny Akademii Euro w PL.2012. Aby to się udało, konieczne jest zapewnienie im najwyższego poziomu obsługi.
Akademia Euro, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, realizowana jest w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII, Poddziałanie 8.1.1. Swym zasięgiem obejmuje cztery regiony: dolnośląski, wielkopolski, pomorski i mazowiecki, gdzie w 2012 r. będzie najwięcej turystów zagranicznych.

Komentarze