Kampania 2024: Kandydat PiS proponuje parkingo-schrony i miejskie stacje paliw
Można zrobić dwa w jednym: budować parkingowce podziemne, które będą schronami – powiedział 2 kwietnia Zbigniew Bogucki, kandydat PiS na prezydenta Szczecina
Pomysł ten padł podczas konferencji poświęconej problemom komunikacyjnym w mieście. Przedstawiając pomysły na odkorkowanie Szczecina i uporządkowanie strefy płatnego parkowania, Bogucki zaproponował m.in., by budowę podziemnych parkingowców powiązać z kwestiami bezpieczeństwa i dużymi wydatkami państwa na ten cel.
parkingi-schrony
Przypomniał, że w Sejmie klub PiS złożył projekt ustawy o ochronie ludności cywilnej. „Korzystając z rozwiązania, które przewiduje ta ustawa – można zrobić dwa w jednym: budować parkingowce podziemne, a z drugiej strony – wzmacniać obronę cywilną. Budować parkingowce, które będą schronami” – dodał.
Zaznaczył, że przy takich inwestycjach miasto „musi ponieść wysiłek finansowy”, ale „pieniądze na ten cel również będą zabezpieczone w budżecie państwa”.
Bogucki przypomniał, że obecny prezydent Szczecina Piotr Krzystek, nie zrealizował swoich obietnic sprzed lat dotyczących budowy dużych parkingowców w mieście. Miało to zmniejszyć ruch samochodowy w centrum, poprawić bezpieczeństwo. Kosztami budowy infrastruktury parkingowej miasto tłumaczyło powiększanie SPP.
„SPP dzisiaj w Szczecinie de facto stała się skarbonką, czyli źródłem dochodu dla miasta (…) A powinien to być instrument rozwiązywania kwestii komunikacyjnych w mieście” – ocenił Bogucki. Podkreślił, że kolejne zmiany w SPP sprowadzają się do rozszerzania strefy. „Czuję, że jeśli dojdzie do kolejnej kadencji [Krzystka] cały Szczecin będzie wielką strefą” – stwierdził Bogucki.
Ocenił, że powiększana SPP nie wymusiła rotacyjności pojazdów. Jest źle zaplanowana i źle zarządzana. Zadeklarował, że zmniejszenie SPP i budowa parkingowców to jego obietnice wyborcze. Obiecał, że skończy z „polowaniem na kierowców”. „Dzisiaj mam wrażenie, że każdy kierowca jest przedmiotem polowania. Tu nie wolno się zatrzymać, tu należy wnieść opłatę” – powiedział. Podkreślił, że wszyscy uczestnicy ruchu – kierowcy, rowerzyści, piesi – muszą mieć swoje prawa. A „konflikty interesów” trzeba rozwiązywać, wprowadzając przemyślane rozwiązania komunikacyjne.
Kandydat PiS na prezydenta Szczecina zarzucił władzom miasta „głębokie niezrozumienie problemów kierowców”. A także brak koordynacji i ogromne opóźnienia w realizacji inwestycji drogowych, co prowadzi do paraliżu komunikacyjnego miasta.
„Nie mogę obiecać, że inwestycje nie będą powodowały żadnych utrudnień dla mieszkańców. To oczywiście niemożliwe” – przyznał Bogucki. Ale dodał, że kiedy będzie prezydentem „inwestycje nie będą ciągnęły się w nieskończoność”. Zauważył, że rozkopane miasto utrudnia funkcjonowanie służb, np. dojazd pogotowia ratunkowego
Żeby poruszanie po mieście było łatwiejsze i bezpieczniejsze, kandydat PiS postuluje m.in. instalację sekundników przy sygnalizacji świetlnej na wszystkich dużych skrzyżowaniach. Proponuje też, by na ulicach w centrum dominowało parkowanie pod skosem zamiast parkowania równoległego, bo to zwiększa liczbę miejsc postojowych.
miejskie stacje paliw
Wśród wyborczych pomysłów dla kierowców Bugucki zaproponował również stworzenie miejskich stacji paliw, które mogłyby być prowadzone np. przez przedsiębiorstwa autobusowe. Kandydat PiS na prezydenta zaznaczył, że takie rozwiązanie sprawdziło się w Krakowie (stacja paliw MPO).„Zrobię wszystko, by paliwo w Szczecinie było jednym z najtańszych w Polsce – zapowiedział Bogucki. Podkreślił, że funkcjonowanie miejskich stacji paliw wpłynęłoby na obniżenie cen również na innych, komercyjnych stacjach.
Zorganizowane we wtorek spotkanie z mediami było szóstą z siedmiu konferencji tematycznych Boguckiego, który na początku marca zaprezentował siedem filarów swojego programu: „Tak dla sprawnej i taniej komunikacji”. Ten program obejmuje
- Wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w nadajniki GPS – co ułatwi zarządzenie flotą oraz zapewni mieszkańcom informacje o lokalizacji wszystkich autobusów i tramwajów.
- Podniesienie wynagrodzeń dla kierowców, motorniczych i obsługi technicznej oraz poprawa warunków pracy.
- Linia tramwajowa na Trasie Północnej III etap.
- Nowe linie tramwajowe: na Mieszka I do Ronda Uniwersyteckiego i przez ul. 26 Kwietnia, Santocką i Witkiewicza.
- Zakup zero- i niskoemisyjnego taboru tramwajowego oraz autobusowego, ale także jednostek infrastruktury, co będzie – zdaniem Boguckiego – możliwe ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w latach 2024-2027.
- II etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – kontynuację SST do Kijewa.
- Przywrócenie linii pospiesznej A.
Zbigniew Bogucki ma 44 lata, jest prawnikiem. W ostatnich wyborach parlamentarnych otrzymał 26 375 głosów i uzyskał mandat posła. Od listopada 2020 do listopada 2023 był wojewodą zachodniopomorskim. Wcześniej (od 2018 r.) zasiadał w sejmiku województwa zachodniopomorskiego.
O urząd prezydenta Szczecina ubiega się czterech kandydatów, poza Zbigniewem Boguckim to Bogdan Jaroszewicz (Lewica), Dariusz Olech (Konfederacja) oraz Piotr Krzystek, prezydent miasta od 2006 r.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze