Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2024: CPK nie w Baranowie, ale na poligonie. Z metrem

infotrans
05.04.2024 16:07
0 Komentarzy

Romuald Starosielec proponuję budowę Warszawskiego Portu Lotniczego na terenach nieużywanego poligonu Rembertów – Zielonka. Zamiast CPK.

Tak zaznaczył w ankiecie PAP kandydat na prezydenta stolicy Romuald Starosielec (Ruch Naprawy Polski). Do tego kandydat uważa, że o kształcie komunikacji miejskiej w stolicy powinno zadecydować referendum. Podobnie w sprawie SCT.

pytania do kandydata

PAP: Jaki jest pana pomysł na warszawską komunikację miejską. W który z jej elementów miasto powinno inwestować najwięcej pieniędzy? Czy priorytetem jej rozwoju nie powinny być inwestycje w sieć metra nawet koszem innych środków transportu zbiorowego takich jak SKM, tramwaje i autobusy?

R.S.: To nie politycy i lobbyści mają decydować o tym, czym mamy jeździć i jak się mamy poruszać po mieście. Myślę, że te sprawy powinniśmy oddać pod osąd obywateli. Powinniśmy zrobić referendum w tej sprawie.

Jeśli chodzi o metro, to ważną inspiracją może być przykład metra londyńskiego, gdzie w centrum jest ono podziemne, ale na obrzeżach miasta, gdzie ziemia jest tańsza, wychodzi na powierzchnię, co pozwoliło ograniczyć koszty jego rozbudowy. Metro powinno też dochodzić do portu lotniczego – proponuję budowę w miejsce CPK Warszawskiego Portu Lotniczego na terenach nieużywanego poligonu Rembertów – Zielonka na północny wschód od Warszawy i przedłużenie drugiej linii metra z Bródna tak aby pasażerowie mogli wysiadać bezpośrednio na terminalu odpraw.

Tam, gdzie jeszcze nie ma metra, należy pilnie wprowadzić niezbędne inwestycje tramwajowe (np. Tramwaj wzdłuż Modlińskiej i tramwaj na Zieloną Białołękę).

Co do strefy SCT, to kwestię jej wprowadzenia i zasięgu tę należałoby poddać referendum, a nie wprowadzać autorytatywnie przy sprzeciwie mieszkańców tak jak to zrobiono pod rządami Rafała Trzaskowskiego. Nie należy też zmuszać kierowców starszych aut, by musieli wymieniać je na nowe, póki auta jeżdżą lub zakazywać wjazdu do centrum, gdy kogoś nie stać na nowsze auto. Dane satelitarne NASA z okresu pandemii, gdy ruch samochodowy był praktycznie wstrzymany, potwierdzają, że to nie samochody generują największy smog.

Romuald Starosielec urodził się w 1959 roku w Białej Podlaskiej. Jest redaktorem naczelnym miesięcznika „Polityka Polska” i szefem Ruchu Naprawy Polski. W wyborach samorządowych w 2018 r. ubiegał się o mandat radnego w Sejmiku Województwa Mazowieckiego z ramienia Komitetu Wyborczego Wyborców Jedność Narodu – Wspólnota. Nie został wybrany. W obecnych wyborach kandyduje też do Rady Warszawy.

Ankiety PAP przeprowadzone zostały wśród kandydatów na prezydentów wybranych miast. 7 kwietnia w walce o urząd prezydenta Warszawy zmierzy się sześcioro kandydatów: obecny włodarz stolicy Rafał Trzaskowski (Koalicja Obywatelska), Tobiasz Bocheński (PiS), Magdalena Biejat (Lewica i Ruchy Miejskie), Przemysław Wipler (Konfederacja i Bezpartyjni Samorządowcy), Janusz Korwin–Mikke (Bezpartyjni) i Romuald Starosielec (Ruch Naprawy Polski). Wszyscy odpowiedzieli na pytania PAP.(PAP)

Komentarze