Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest pierwszy termin na użytkowanie tunelu w Świnoujściu. 20 czerwca

infotrans
19.05.2023 16:05
0 Komentarzy

„20 czerwca ma zostać wydane pozwolenie na użytkowanie tunelu, co umożliwia jego otwarcie” – przekazał rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia Jarosław Jaz.

To oznacza, że już wkrótce pojedziemy tunelem pod dnem Świny. Trwają ostatnie przygotowania, malowanie pasów, testy ratunkowe itp. Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 km długości. Część pod ziemią ma dokładnie 1483,8 metrów długości. Będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce!

przed wakacjami

Pozwolenie na użytkowanie tunelu pod Świną, które umożliwi jego otwarcie, ma zostać wydane 20 czerwca – przekazał PAP rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia Jarosław Jaz. „Miastu zależy, aby otwarcie tunelu nastąpiła jak najszybciej po tym terminie” – dodał.

Według zapewnień Urzędu Miasta w Świnoujściu z inwestycji mieszkańcy i turyści mają skorzystać jeszcze przed wakacjami.

W tym tygodniu przejazd pod Świną z wyspy Uznam na Wolin i z powrotem testowali ratownicy medyczni z pogotowia ratunkowego w Świnoujściu i Międzyzdrojach. Ratownicy sprawdzali m.in. stworzenia w tunelu korytarza życia. Wcześniej podobne przejazdy mieli także kierowcy z Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu.

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.

Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.(PAP)

fot. UM Świnoujście

Komentarze