Jeden planer podróży kolejowych i autobusowych, jako obietnica w Kampanii 2025
Kandydatka Nowej Lewicy na prezydenta, wicemarszałkini Senatu Magdalena Biejat podkreśliła, że Polska musi zainwestować w gęstą, zintegrowaną sieć połączeń kolejowych i autobusowych
Ma ona objąć przede wszystkim mniejsze miejscowości. Zaproponowała też utworzenie dedykowanej aplikacji z rozkładami jazdy.
Rozkład jazdy:
- Jakie rozwiązania w zakresie transportu publicznego proponuje Magdalena Biejat?
- W jaki sposób kandydatka Nowej Lewicy chce walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym mniejszych miejscowości?
- Jakie jest stanowisko Magdaleny Biejat w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Wizyta na Podhalu
5 lutego Magdalena Biejat składa wizytę na Podhalu. Na konferencji prasowej zorganizowanej na dworcu PKP w Makowie Podhalańskim w zwróciła uwagę na problem wykluczenia komunikacyjnego. Stwierdziła, że państwo musi zainwestować w budowę gęstej sieci połączeń kolejowych i autobusowych, która obejmie miejscowości takie, jak ta. "Takie połączenia powinny być ze sobą zintegrowane, żeby w jednej aplikacji można było sprawdzić rozkład jazdy i siatkę połączeń niezależnie od tego, jaki przewoźnik je realizuje" - oceniła.
"Nie może być tak, że dzisiaj mieszkańcy muszą się zastanawiać, ile jest przewoźników kolejowych na danym terenie i oddzielnie sprawdzać wszystkie połączenia" - powiedziała wicemarszałkini Senatu. Jak dodała, w dedykowanej aplikacji użytkownicy powinni mieć również możliwość zakupu biletu na przejazd, którego cena będzie "dostępna dla każdego".
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według kandydatki Nowej Lewicy na prezydenta rozwiązanie to sprawi, że wiele osób zrezygnowałoby z samochodów na rzecz transportu publicznego. "Doświadczenia innych krajów pokazują, że zainwestowanie w gęstą sieć sprawnych kolei spowoduje rozwój mniejszych miejscowości, które przez wiele lat były zapominane w procesie modernizacyjnym" - tłumaczyła.
"Dzisiaj jesteśmy w Makowie Podhalańskim, bo tutaj mieszkańcy walczyli o to, żeby pociągi tu się zatrzymywały" - powiedziała Biejat. Wskazała, że w gminie mieszka 17 tys. osób. "Szybkie połączenia kolejowe, nie tylko regionalne, pozwolą tym mieszkańcom dojeżdżać do Krakowa do pracy, czy do szkoły, czy na studia do Zakopanego" - dodała.
O CPK
W ocenie Biejat, dyskusja o wspieraniu polskich powiatów powinna odbywać się również podczas realizowania wielkich inwestycji, takich jak Centralny Port Komunikacyjny. "Dużo mówimy teraz o CPK i to CPK musi powstać, bo na to zasługują Polacy, to wzmocnienie odporności naszej gospodarki i jej konkurencyjności. Ale w takich inwestycjach trzeba uwzględnić również te mniejsze miejscowości, a nie tylko wielkie metropolie" - podkreśliła.
Komentarze