Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jeden planer podróży kolejowych i autobusowych, jako obietnica w Kampanii 2025

infotrans
06.02.2025 14:09
0 Komentarzy

Kandydatka Nowej Lewicy na prezydenta, wicemarszałkini Senatu Magdalena Biejat podkreśliła, że Polska musi zainwestować w gęstą, zintegrowaną sieć połączeń kolejowych i autobusowych

Ma ona objąć przede wszystkim mniejsze miejscowości. Zaproponowała też utworzenie dedykowanej aplikacji z rozkładami jazdy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie rozwiązania w zakresie transportu publicznego proponuje Magdalena Biejat?
  2. W jaki sposób kandydatka Nowej Lewicy chce walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym mniejszych miejscowości?
  3. Jakie jest stanowisko Magdaleny Biejat w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Biejat: musimy zainwestować w gęstą, zintegrowaną sieć połączeń kolejowych i autobusowych
Biejat: musimy zainwestować w gęstą, zintegrowaną sieć połączeń kolejowych i autobusowych

Wizyta na Podhalu

5 lutego Magdalena Biejat składa wizytę na Podhalu. Na konferencji prasowej zorganizowanej na dworcu PKP w Makowie Podhalańskim w zwróciła uwagę na problem wykluczenia komunikacyjnego. Stwierdziła, że państwo musi zainwestować w budowę gęstej sieci połączeń kolejowych i autobusowych, która obejmie miejscowości takie, jak ta. "Takie połączenia powinny być ze sobą zintegrowane, żeby w jednej aplikacji można było sprawdzić rozkład jazdy i siatkę połączeń niezależnie od tego, jaki przewoźnik je realizuje" - oceniła.

"Nie może być tak, że dzisiaj mieszkańcy muszą się zastanawiać, ile jest przewoźników kolejowych na danym terenie i oddzielnie sprawdzać wszystkie połączenia" - powiedziała wicemarszałkini Senatu. Jak dodała, w dedykowanej aplikacji użytkownicy powinni mieć również możliwość zakupu biletu na przejazd, którego cena będzie "dostępna dla każdego".

Według kandydatki Nowej Lewicy na prezydenta rozwiązanie to sprawi, że wiele osób zrezygnowałoby z samochodów na rzecz transportu publicznego. "Doświadczenia innych krajów pokazują, że zainwestowanie w gęstą sieć sprawnych kolei spowoduje rozwój mniejszych miejscowości, które przez wiele lat były zapominane w procesie modernizacyjnym" - tłumaczyła.

"Dzisiaj jesteśmy w Makowie Podhalańskim, bo tutaj mieszkańcy walczyli o to, żeby pociągi tu się zatrzymywały" - powiedziała Biejat. Wskazała, że w gminie mieszka 17 tys. osób. "Szybkie połączenia kolejowe, nie tylko regionalne, pozwolą tym mieszkańcom dojeżdżać do Krakowa do pracy, czy do szkoły, czy na studia do Zakopanego" - dodała.

O CPK

W ocenie Biejat, dyskusja o wspieraniu polskich powiatów powinna odbywać się również podczas realizowania wielkich inwestycji, takich jak Centralny Port Komunikacyjny. "Dużo mówimy teraz o CPK i to CPK musi powstać, bo na to zasługują Polacy, to wzmocnienie odporności naszej gospodarki i jej konkurencyjności. Ale w takich inwestycjach trzeba uwzględnić również te mniejsze miejscowości, a nie tylko wielkie metropolie" - podkreśliła.

Komentarze