Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak sprawnie kontrolować ebilety? Przykład Kolei Dolnośląskich

infotrans
16.03.2021 08:30
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskie dzięki mobilnym zestawom konduktorskim z nowym centralnym systemem sprzedażowym zapewniają sprawniejszą obsługę pasażerów z biletami zakupionymi w mobilnych aplikacjach.

To także wygoda dla konduktorów.

mobilne pinpaDY

W ostatnim czasie spółka SIX Payment Services – z grupy Worldline – we współpracy z firmą M2T, dystrybutorem rozwiązań mobilnych Auto ID, dostarczyła 250 kompaktowych mobilnych pinpadów Verifone e355 dla Kolei Dolnośląskich. W ramach projektu zainicjowanego przez M2T dla dolnośląskiego przewoźnika przygotowane zostały nowoczesne mobilne zestawy do sprzedaży i kontroli biletów konduktorskich.

Po PKP Intercity oraz Kolejach Wielkopolskich, to kolejne wdrożone przez SIX Payment Services zintegrowane rozwiązanie w transporcie kolejowym. Tym razem jednak w zestawie znalazł się dostarczony przez M2T mobilny terminal do sprzedaży i kontroli biletów Bluebird EF501R. Ponadto, zainstalowane przez M2T na urządzeniu nowoczesne oprogramowanie sprzedażowe usprawnia obsługę pasażera znacznie skracając jej czas i dobierając najlepszą ofertę przewozową na wskazanym odcinku. Z nowej możliwości zakupu biletów w sposób bezgotówkowy korzysta coraz więcej pasażerów Kolei Dolnośląskich.

Jak informuje Worldline, w ciągu pierwszych miesięcy użytkowania zestawu konduktorskiego liczba biletów kupowanych bezgotówkowo znacząco wzrosła.

Trzy elementy w konduktorskiej torbie

Inicjatorem i liderem projektu mobilnych zestawów do sprzedaży i kontroli biletów konduktorskich dedykowanych dla przewoźników kolejowych była firma M2T. W skład nowego zestawu konduktorskiego przygotowanego specjalnie dla Kolei Dolnośląskich wchodzą trzy elementy:

  • terminal mobilny Bluebird EF501R z systemem Android 9;
  • ultralekki mobilny pinpad Verifone e355 z certyfikatem bezpieczeństwa PCI PTS 4.x do akceptowania płatności przy pomocy kart płatniczych dostarczony przez Worldline/SIX Payment Services wykorzystywany m.in. w PKP Intercity;
  • szybka i kompaktowa drukarka mobilna Bixolon SPP-R310.

-„Dostarczony przez nas terminal mobilny Bluebird EF501R ma szereg zalet. Łączy się bezprzewodowo z drukarką oraz terminalem płatniczym poprzez Bluetooth, zapewniając konduktorowi oraz pasażerom wygodę podczas obsługi procesu zakupu biletu i płatności bezgotówkowej. Natomiast wydruki z potwierdzeniem transakcji dla sprzedawcy trafiają elektronicznie na serwer, co pozwala oszczędzić papier. Co więcej, ważący niecałe 400 gramów terminal posiada gumowe narożniki zabezpieczające urządzenie przed upadkiem, a ekran o przekątnej 5 cali oraz wymienny akumulator o pojemności 6400 mAh zapewniają komfort pracy przez cały dzień. Terminal wyposażony jest w system operacyjny Android 9, moduły łączności LTE, WiFi, Bluetooth, NFC oraz wbudowany czytnik kodów 1D i 2D służący do kontroli biletów zarówno papierowych, jak i na urządzeniach mobilnych. Poza dystrybucją M2T zapewniamy także pełen serwis dostarczanych urządzeń. Terminale Bluebird posiadają także funkcję „hot-swap”, dzięki czemu możliwa jest wymiana akumulatora bez przerywania pracy i powrót do aplikacji bez jej wyłączenia – podkreśla Anna Kaczor, dyrektor sprzedaży w M2T.

Wszystkie urządzenia mieszczą się w poręcznej torbie konduktorskiej, która została zaprojektowana i wykonana zgodnie z wymaganiami Kolei Dolnośląskich.

Plus system sprzedażowy

Wraz z zestawem wdrożony został także nowoczesny centralny system sprzedażowy, które podpowiada i dobiera najlepszą dla pasażera ofertę na wskazanym odcinku z uwzględnieniem szeregu ograniczeń ofertowych, jednocześnie podpowiadając stację początkową na podstawie pozycji GPS lokalizacji pociągu. Sama kontrola biletów przebiega bardzo sprawnie dzięki możliwości kontrolowania biletów krajowych i międzynarodowych, zgodnych z europejskim standardem UIC 819.9. Ponadto na terminalu zainstalowane jest także oprogramowanie Antumo (antumo.com), czyli system typu MDM (Mobile Device Management) do zdalnego zarządzania flotą urządzeń mobilnych, który pozwala na ograniczenie listy zainstalowanych aplikacji do tych wybranych przez administratora, a także w przypadku kradzieży ułatwia znalezienie skradzionego urządzenia na podstawie przesyłanych w tle danych GPS.

-„Dostarczone do nas na początku zeszłego roku mobilne terminale płatnicze Worldline/SIX Payment Services do zakupu biletów w sposób bezgotówkowy przy pomocy karty lub telefonu sprawdziły się tak dobrze, że zdecydowaliśmy się poszerzyć naszą współpracę z firmą. Worldline/SIX Payment Services wraz z M2T przygotowała dla nas w pełni zintegrowane rozwiązane do sprzedaży i kontroli biletów. Zapewnia ono ogromną wygodę zarówno naszym konduktorom, którzy mogą szybciej i sprawniej obsłużyć podróżujących, jak i naszym pasażerom, którzy mogą korzystać z wygodnej formy opłaty za bilety na pokładzie pociągu. Lekka i poręczna torba, w której mieści się cały potrzebny sprzęt, sprawia, że nasi pracownicy chętnie korzystają z tego rozwiązania. Dzięki zainstalowanemu oprogramowaniu cały proces sprzedaży biletu został usprawniony. Z zadowoleniem mogę też powiedzieć, że od czasu podjęcia współpracy z Worldline/SIX Payment Services i M2T odnotowaliśmy też rosnące zainteresowanie zakupem biletów w sposób bezgotówkowy wśród naszych pasażerów – mówi Bartosz Jungiewicz, Dyrektor ds. Handlowych w Kolejach Dolnośląskich.

-„Rozszerzenie naszej współpracy z Kolejami Dolnośląskimi świadczy o ogromnym zaufaniu naszego partnera dla naszych rozwiązań. Przygotowane przez nas we współpracy z M2T dedykowane zestawy konduktorskie to obecnie najnowocześniejsze rozwiązanie tego typu na naszym rynku. Zapewniają one nie tylko szybką obsługę płatności bezgotówkowych za bilety przez konduktora dzięki wyeliminowaniu niektórych czynności, jak konieczność wpisania ręcznego kwoty należności do terminala jak to miało miejsce w starszych urządzeniach, eliminując tym samym ryzyko błędu, ale także możliwość wyboru najlepszej oferty dla klienta oraz opłacenia przez niego biletu w sposób bezpieczny dzięki płatności bezdotykowej – dodaje Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.

Nowoczesne oprogramowanie sprzedażowe zainstalowane na terminalu Bluebird EF501R umożliwia kontrolowanie wielu rodzajów biletów i automatyczną detekcję biletów papierowych lub zakodowanych na kartach elektronicznych UrbanCard, zapewniając szybko rzetelną informacją dla pracownika o parametrach przewozu.

Komentarze