Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak Polacy kupują bilety na pociągi PKP Intercity? Głównie przez internet

infotrans
28.11.2022 12:00
0 Komentarzy

70 proc. pasażerów kupuje bilety na pociągi PKP Intercity przez internet lub aplikację mobilną

Taką informację podała spółka PKP Intercity 24 listopada, podczas konferencji ws. uruchomienia sprzedaży biletów w aplikacjach mobilnych KOLEO. Dodano, że podróżni kupili ponad 150 tys. biletów w tej aplikacji.

Z Koleo

PKP Intercity i spółka Astarium sfinalizowały końcowy etap integracji systemów informatycznych obu spółek. Dzięki temu oferta biletowa przewoźnika dalekobieżnego jest już dostępna w aplikacjach KOLEO na Android oraz iOS.

-„Od teraz pasażerowie mogą zakupić w KOLEO bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Jeszcze przed osiągnięciem pełnej funkcjonalności, od 26 października podróżni kupili w KOLEO ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP Intercity” – Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity systematycznie poszerza sieć sprzedaży biletów. W ostatnich miesiącach partnerami narodowego przewoźnika zostali również mPay oraz Teroplan obsługujący platformę e-podróżnik.pl. „

-„Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej sieci sprzedaży – przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już ponad 600 tys. biletów na połączenia PKP Intercity. Współpraca z KOLEO także odbywa się w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Charakteryzuje się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów” – dodał Gontarz.

Dalszy rozwój

Jak podał Gontarz, rozwój kanałów zdalnych i rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. „Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej” – wskazał.

Podkreślił, że ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70 proc. pasażerów, a w 2019 r., korzystało z niej 54,3 proc. podróżnych.

Komentarze