4. |
UL. KOŚCIUSZKI/CENTRUM PRZESIADKOWE BRYNÓW |
16-17.05.2023 |
|
|
5. |
A4, NA WYSOKOŚCI PORSCHE |
17-18.05.2023 |
|
|
6. |
DTŚ, NA WYSOKOŚCI FIRMY MAZAK |
11-12.05.2023 |
|
|
7. |
UL. CHORZOWSKA, NA WYSOKOŚCI SKLEPU ALDI |
10-12.05.2023 |
|
|
8. |
S86, AL. ROŹDZIEŃSKIEGO/IKEA |
19-20.05.2023 |
|
|
9. |
UL. BAGIENNA |
17-18.05.2023 |
|
|
10. |
UL. LEOPOLDA/BOHATERÓW MONTE CASSINO |
17-18.05.2023 |
|
|
11. |
UL. KORFANTEGO/KONDUKTORSKA |
09-11.05.2023 |
|
|
12. |
UL. BYTKOWSKA |
10-12.05.2023 |
|
|
13. |
UL. MIKOŁOWSKA/POLA |
18-19.05.2023 |
|
|
14. |
SKRZYŻOWANIE PIOTROWICKA/PANEWNICKA |
18-19.05.2023 |
|
|
15. |
SKRZYŻOWANIE FRANCUSKA/CEGLANA |
19-20.05.2023 |
|
|
16. |
UL. STĘŚLICKIEGO |
09-11.05.2023 |
|
|
17. |
UL. BOCHEŃSKIEGO, ZJAZD NA A4 |
19-20.05.2023 |
|
|
|
LOKALIZACJA TABLIC INFORMACJI PARKINGOWEJ TIP |
Data wykonania |
|
|
|
|
1. |
UL. PIOTRA SKARGI |
09.05.2023 |
|
|
2. |
UL. SOKOLSKA |
09.05.2023 |
|
|
3. |
UL. GLIWICKA (PRZEJŚCIE PASY) |
09.05.2023 |
|
|
4. |
UL. ANDRZEJA |
09.05.2023 |
|
|
5. |
UL. MIKOŁOWSKA (NA WYSOKOŚCI SKRZYŻOWANIA Z UL. RACIBORSKĄ) |
10.05.2023 |
|
|
6. |
UL. WOJEWÓDZKA/KOCHANOWSKIEGO |
10.05.2023 |
|
|
7. |
UL. WITA STWOSZA |
10.05.2023 |
|
|
8. |
UL. KOŚCIUSZKI |
10.05.2023 |
|
|
9. |
UL. JAGIELLOŃSKA |
11.05.2023 |
|
|
10. |
UL. FRANCUSKA – SZPITAL |
11.05.2023 |
|
|
11. |
UL. SZKOLNA |
11.05.2023 |
|
|
12. |
UL. UNIWERSYTECKA |
11.05.2023 |
|
|
Wdrażanie Inteligentnego Systemu Transportowego w Katowicach
W ramach realizacji inwestycji została zaprojektowana aplikacja do sterowania ruchem drogowym SPRINT/SCATS. Pracuje ona w czasie rzeczywistym i pozwala zarządzać ruchem poprzez sterowanie sygnalizacją świetlną. Na podstawie ciągłej analizy danych spływających z detektorów, oprogramowanie SCATS dobiera odpowiednie parametry (długość cyklu, offsety koordynacyjne, długości trwania poszczególnych faz, itp.). Sterowanie ruchem jest w pełni automatyczne, ale operatorzy Centrum Sterowania Ruchem mogą w każdej chwili przejąć kontrolę nad działaniem systemu.
– Obecnie 102 sterowniki sygnalizacji świetlnej są modernizowane oraz doposażone w niezbędne urządzenia na potrzeby poprawnego działania systemu. Z uwagi na zapewnienie płynności ruchu te prace odbywają się głównie w godzinach nocnych, a w przypadku większych modernizacji zdarza się, że sygnalizacja świetlna jest wyłączona dłużej. Można porównać to do prac na placu budowy, na którym – ze względu na komfort mieszkańców – w jednym czasie trwają działania robotników oraz dopuszczony jest ruch – mówi Konrad Wronowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostóww Katowicach.
Katowicki system zostanie zintegrowany z systemem SDIP Zarządu Transportu Metropolitalnego, w celu zapewnienia priorytetu przejazdu pojazdom komunikacji publicznej. Przyczyni się to do ulepszenia funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Dodatkowo innowacyjna integracja systemów ITS pomiędzy Katowicami a miastami ościennymi, w których działają systemy zarządzania ruchem, pozwoli na przekazywania informacji o ruchu drogowym na kluczowych drogach łączących te miasta.
Za zaprojektowanie i wdrożenie systemu odpowiada wyłoniona w przetargu firma Sprint z Olsztyna, a jednym z głównych zadań – obok modernizacji 112 sygnalizacji świetlnych – jest budowa Centrum Sterowania Ruchem. System o wartości ok. 88,6 mln zł jest dofinansowany ze środków unijnych kwotą ponad 67,2 mln zł.
Komentarze