Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Inowrocław dumny z elektronicznego biletu

infotrans
30.09.2010 16:23
0 Komentarzy

Dużym powodzeniem cieszy się funkcjonujący w Inowrocławiu od trzech lat system „biletu elektronicznego’. Jako nieliczni w kraju Miasto Inowrocław wdrożyło tzw. moBILET.
Wdrożenie systemu „biletu elektronicznego’ do eksploatacji nastąpiło w naszym mieście 31 lipca 2007 r. System ten został zakupiony przez Miasto Inowrocław przy wsparciu środków unijnych, w ramach zadania inwestycyjnego „Zakup sprzętu wraz z modernizacją infrastruktury Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego sp. z o.o.’. Miasto otrzymało wówczas wsparcie unijne w wysokości 3,2 mln zł (całkowita wartość projektu wyniosła 4,3 mln zł).
Do 21 września br. wydano 22.550 kart biletu elektronicznego. Sprzedaż biletu elektronicznego stanowiła 15,71% ogólnej sprzedaży biletów w 2009 r.
System ten pozwala na zróżnicowanie opłat za przejazdy w zależności od ilości przejechanych przystanków (elektroniczna portmonetka) oraz zastosowanie zmniejszonych opłat za bilet wieloprzejazdowy (możliwość przejazdu normalnego np. za 1.34 zł), przy cenie biletu normalnego papierowego wynoszącej 2 zł.
– Dzięki biletowi elektronicznemu nastąpiło „uszczelnienie systemu’ poprzez wyeliminowanie biletów fałszywych. System ten służy również do monitorowania liczby skasowanych biletów na poszczególnych kursach, co umożliwia zoptymalizowanie sieci transportowej, a w efekcie przyczynia się do obniżenia zarówno kosztów eksploatacji autobusów, jak i lepszego dostosowania wielkości i ilości taboru do potrzeb przewozowych – mówi Prezes MPK Mariusz Kuszel.
System biletu elektronicznego ułatwia wprowadzanie zmian taryfowych i ich dostosowanie do popytu. Dzięki założonej konstrukcji stanowi element działań promocyjnych nastawionych na pozyskiwanie nowych pasażerów, dając jednocześnie pełną kontrolę przychodów i rozliczeń, uzyskanie pełnych danych statystycznych o zakresie przejazdów dotowanych i bezpłatnych.
Od 15 kwietnia 2010 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Inowrocławiu w porozumieniu z firmą Projekt&Parking Serwis Polska sp. z o.o uruchomiło usługę umożliwiającą nabywanie biletów autobusowych za pomocą telefonu komórkowego w systemie „moBILET’. Zaletami takiego rozwiązania są: dostępność biletu przez 24 godziny na dobę, oszczędność czasu przy zakupie biletu w porównaniu z kupnem biletu u kierowcy, uniwersalność rozwiązania – po zainstalowaniu i aktywowaniu aplikacji moBILET klient ma możliwość kupowania biletów u przewoźników w innych miastach, w których działa system „moBILET’. Aplikacja ta umożliwia również opłacanie parkowania w strefach płatnego parkowania w miejscowościach, w których działa ten system. Do 21 września 2010 r. sprzedano w tym systemie 179 biletów komunikacji miejskiej.

Komentarze