GZM chce rozszerzyć sprzedaż biletów o komórkowe sieci
Zarząd Transportu Metropolitarnego w Katowicach zaprosił operatorów telefonii komórkowej do przystąpienia do systemu otwartego na sprzedaż biletów za pomocą telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.
Umowa, którą chce zawrzeć ZTM, może być zawarta przez każdego operatora mobilnego spełniającego określone warunki formalne i techniczne, w tym będzie musiał przejść proces certyfikacji.
Zasady sprzedaży
Operator komórkowy ma sprzedawać bilety w cenach zgodnych z aktualnie obowiązującą taryfą przewozu osób i bagażu w komunikacji zbiorowej organizowanej przez ZTM. Przy zakupie biletów jednorazowych, krótkookresowych lub średniookresowych firma telekomunikacyjna uzyska upust w wysokości 1,75%, który liczony będzie od wartości netto zakupionych biletów.
Sprzedaż biletów pasażerom realizowana ma być wyłącznie z wykorzystaniem e-magazynu w udostępnionym i zarządzanym przez podmiot mobilny systemie, umożliwiającym zakup biletów przez użytkowników za pośrednictwem aplikacji mobilnej instalowanej na telefonie komórkowym użytkownika i działającej w oparciu o połączenie internetowe. Telekom ma zapewnić poprawne działanie systemu na dostępnych na polskim rynku telefonach komórkowych. Aplikacja mobilna będzie obsługiwana minimum na wszystkich najpopularniejszych komórkowych systemach operacyjnych: Android, iOS. Operator będzie musiał skonstruować proces zakupu biletu w aplikacji mobilnej w taki sposób, aby zawierał się on w maksymalnie 7 krokach, gdzie jeden krok traktowany jest jako jedna operacja wykonana na pojedynczym ekranie.
Obowiązkiem telekomu będzie również zapewnienie ZTM możliwości szybkiej i skutecznej kontroli ważności zakupionego przez użytkownika biletu poprzez odczyt potwierdzenia zakupu biletu generowanego na urządzeniu mobilnym użytkownika, w tym również przez generowanie kodu QR.
Kontrola biletów musi być możliwa w trybie off-line i on-line.
Przetargowe Formalności
Operator mobilny może zgłosić w formie pisemnej do ZTM, chęć zawarcia umowy i prowadzenia sprzedaży biletów w ramach e-magazynu w swoim systemie. Takie zgłoszenie może być dokonane w całym okresie ważności systemu otwartego tj. do dnia 30 czerwca 2023 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze