Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gondolą przez Rio de Janeiro

infotrans
08.07.2011 09:05
0 Komentarzy

Spełnia się marzenie Olgierda Mikosza, wielkiego propagatora w Polsce napowietrznych kolejek miejskich. Na razie w Brazylii…W Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. Dla 100 tysięcy ludzi żyjących w biedzie na terenie Medellin ta kolejka linowa to prawdziwy skok cywilizacyjny.
Wagony zabiorą jednorazowo 152 pasażerów, a w ciągu godziny 3 tysiące. To pozwoli zaoszczędzić pieniądze i czas mieszkańcom faweli, którzy pracują bliżej morza i codziennie potrzebują 3-4 autobusów, by dostać się centrum. Inwestycja kosztowała 200 milionów rei, czyli ok. 130 mln dolarów i jest pierwszą z kilku, wciąż przez władze Rio planowanych.

W Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar MoreiraW Rio de Janeiro po kilku latach została uruchomiona kolejka linowa łącząca fawele górujące nad miastem z jego ścisłym centrum. fot.Edmar Moreira

Medellin jeszcze kilkadziesiąt lat temu było miastem przylegającym do Rio. Sytuacja zmieniła się jednak w połowie lat 60-tych. Wtedy urzędnicy atlantyckiego molocha upatrzyli sobie niezagospodarowane centrum miasteczka, z którego postanowili zrobić składowisko śmieci. Wszystko po to, by uniknąć płacenia podatków za ich Jego żołnierze zabili 250 osób. Tym sposobem Medellin w ciągu kilku lat zostało dosłownie pogrzebane pod stertą śmieci i paradoksalnie – stało się idealnym miejscem do osiedlenia dla – najpierw setek, potem tysięcy – biednych rolniczych rodzin przybywających do miasta \’za chlebem\’. W ciągu kilkunastu lat Medellin przekształciło się w prowizoryczne miasto ulepione z gliny i kartonu, z najbardziej znaną dzielnicą, Moravią w samym jego centrum. Dzisiaj według szacunków żyje w nim ponad 100 tys. ludzi, podobnie jak w innych dawnych miasteczkach i miastach znanych w świecie jako fawele.

Plan Urban Gondola w Rio

Komentarze