Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gondolą nad Jeziorem Żarnowieckim

infotrans
09.04.2010 20:00
0 Komentarzy

Jak informuje gazeta „Gryf Wejherowski”–trasa gondolowej kolejki będzie wiodła nad malowniczymi głębokimi jarami, turyści będą podziwiali nie tylko pobliskie Jezioro Żarnowieckie, ale też w przyszłości budowę elektrowni atomowej, o ile zlokalizowana zostanie ona nad tym jeziorem. –„Stawiamy na rozwój turystyki, ewentualna budowa jądrówki nad brzegiem Jeziora Żarnowieckiego nie powinna załamać tej dziedziny gospodarki – twierdzi Dariusz Rytczak, dyrektor Gminnego Ośrodka Turystyki i Sportu w Gniewinie. Podróż kolejką linową będzie zaczynała się przy obecnym kompleksie Kaszubskie Oko. Skończy się na tzw. Czymanowskiej Górze – to teren gminny, dotychczas niezagospodarowany, położony zaledwie kilkaset metrów od brzegu Jeziora Żarnowieckiego. Szczegóły dotyczące kolejki poznamy po zaprojektowaniu całej inwestycji – gmina właśnie rozstrzygnęła przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu. Ma być on gotowy w tym roku. I jeśli samorząd znajdzie kasę na budowę kolejki, optymistyczne plany mówią o zakończeniu budowy w przyszłym roku.

Kolej linowa na Szyndzielnię;fot. beskidia.pl Kolej linowa na Szyndzielnię;fot. beskidia.pl Kolej linowa na Szyndzielnię;fot. beskidia.pl

Jak na razie Gminny Ośrodek Turystyki i Sportu w Gniewinie ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej pod budowę napowietrznej ścieżki ekologicznej, który wygrała firma PRO-KON – mgr inż.Janusz Gancarczyk z Nowego Sącza. Łącznie o ten kontrakt ubiegały się trzy firmy, a cena wybranej oferty to 204 960 zł netto. Do zadań PRO-KONa należy: wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z wykonaniem map do celów projektowych, karty informacyjnej przedsięwzięcia i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Na dokumentację projektowo-kosztorysową składa się:, projekt budowlany wraz z niezbędnymi uzgodnieniami oraz wynikami badań geologiczno-inżynierskich i geotechnicznymi warunkami posadowienia obiektów budowlanych, projekt wykonawczy, przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysy inwestorskie. Podstawowe założenia projektowe:
– typ kolejki – gondolowa, wahadłowa, dwulinowa
– długość trasy – ok.1300 mb
– przepustowość – od 170 do 200 osób/godz

Komentarze