Gdańsk wybiera Renomę do kontroli biletów. Na cztery lata
21 grudnia Gmina Miasta Gdańska podpisała umowę na prowadzenie kontroli biletów w sieci Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Usługa ta obejmuje także windykację należności z tytułu jazdy bez biletu lub bez ważnego w pojazdach lokalnego transportu publicznego. Kontrakt dotyczy okres czterech lat – od 2024 do 2027.
Co chciał Gdańsk?
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę prowadzenie kontroli dokumentów przewozu oraz kontroli stosowania warunków przewozu zwierząt i rzeczy. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej minimum 10.000 razy w miesiącu (liczba wejść do pojazdów grupy kontrolerów), jednak nie więcej niż 125.000 rocznie.
Do tego Renoma ma pobierać opłaty dodatkowe za przejazd bez biletu lub bez ważnego biletu, za brak dokumentu uprawniającego do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu, za naruszanie przepisów o zabieraniu ze sobą do pojazdu zwierząt i rzeczy, a także opłat manipulacyjnych za anulowanie opłat dodatkowych od pasażerów, którym zostały wystawione wezwania do zapłaty.
W zakres obowiązków wchodzi również prowadzenie windykacji i egzekucji należności z tytułu nie uregulowania opłat.
Skala zamówienia
Oby oddać skalę kontroli w Gdańsku, ZTM podaje kilka kontrolerskich liczb:
- ilość należności powstałych w okresie od 1.01.2021 r. pozostających w windykacji według stanu na dzień 23.05.2023 r.:
- 23 307 sztuk wezwań do zapłaty nieopłaconych i opłaconych częściowo bez pozwu oraz wniosku do komornika ( w tym osoby bez adresu oraz uznane za nieściągalne),
- 15 854 sztuk spraw skierowanych do sądu, nieopłaconych i opłaconych częściowo bez wniosku do komornika,
- 12 207 sztuk spraw skierowanych do sądu nieopłaconych i opłaconych częściowo, które zostały skierowane do komornika,
- obecnie realizowana miesięczna liczba kontroli jest na poziomie 9 067 sztuk, natomiast miesięczna ilość osób ukaranych wynosi: 3 384
- wskaźnik ściągalności należności wyniósł w 2022 r. – 78%
- rozpatrywanie reklamacji, odwołań i skarg pasażerów dotyczących czynności kontrolnych. Zamawiający szacuje około 250 reklamacji miesięcznie.
Jedna oferta
Kwota przeznaczona na realizację zamówienia wynosiła 46.299.352,50 PLN brutto.
Do tego kontraktu zgłosiła się tylko jedna firma: Zakłady Wielobranżowe „Renoma” z Sopotu z ceną 41.398.110,00 PLN brutto, gdzie:
- wynagrodzenie z tytułu kontroli biletów to 36.438.750,00 PLN brutto
- wynagrodzenie z tytułu windykacji opłat dodatkowych i opłat manipulacyjnych to 4.959.360,00 PLN brutto.
Oferta ta została uznana za najkorzystniejszą, a 21 grudnia Gmina Miasta Gdańska podpisała stosowną umowę z Renomą. Link do zamówienia na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-808435fa-3cd6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze