FALA także w pomorskich pociągach. Jeden bilet na POLREGIO i PKP SKM
W listopadzie spółka InnoBaltica uruchomiła sprzedaż biletów także na pociągi SKM i POLREGIO w ramach pomorskiego systemu FALA.
Od teraz pasażerowie mogą kupować bilety w ramach Taryfy Pomorskiej za pomocą różnych metod. Można to zrobić przed wejściem do pociągu, korzystając z falomatów na stacjach i peronach, przykładając kartę FALA lub każdą kartę płatniczą, a także online – w aplikacji mobilnej lub portalu pasażera, co zapewnia elastyczność w podróżach transportem publicznym w Pomorskim.
Spis treści:
- Jakie metody zakupu biletów oferuje System FALA pasażerom w województwie pomorskim?
- Co wyróżnia pomorski system w zakresie obsługi transportu publicznego w Polsce?
- Ile falomatów i czytników zostało już zainstalowanych ?
jeden bilet na pociąg i autobus
Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie Systemu FALA w województwie pomorskim oraz firma Asseco Data Systems – wykonawca systemu, dotychczas stabilizowały sprzedaż biletów na komunikację miejską w ramach testów publicznych z udziałem pasażerów. Obecnie, po stabilizacji systemu, InnoBaltica rozszerzenia usługi o sprzedaż biletów kolejowych na SKM i POLREGIO w ramach Taryfy Pomorskiej.
-„Warto zaznaczyć, że w niektórych gminach FALA obsługuje także tak zwany tryb podróży „check-in, check-out” na przykład w komunikacji miejskiej w Chojnicach. Oznacza to, że użytkownicy „rejestrują” swoją podróż przy wejściu i wyjściu z pojazdu lub strefy. Nie mam wątpliwości, że jest to innowacyjne w Pomorskiem rozwiązanie, które umożliwia automatyczne naliczenie opłaty za przejazd na podstawie rzeczywistego przebiegu podróży. Upraszcza ono proces zakupu biletu i rozliczeń – przekazał 26 listopada Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Tym samym Pomorskie to pierwszy region w Polsce łączący transport publiczny w jednym miejscu.
-„To dla nas ważny moment. Oddajemy w ręce pasażerów kluczowy element Systemu FALA – można powiedzieć, że jest to jego kręgosłup. Udostępnienie sprzedaży biletów kolejowych w FALI było dużym wyzwaniem”, mówi ” – powiedział Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. I dodał: – Ostatecznie udało nam się wdrożyć rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby współczesnych pasażerów. Stawiamy na wygodę, efektywność i minimalizację formalności, wykorzystując zbliżeniową technologię płatności. Warto przypomnieć, że urządzenia Systemu FALA nie drukują biletów. Zakup biletu można potwierdzić w urządzeniu, a podczas kontroli wystarczy przyłożyć nośnik, kartę płatniczą, Kartę FALA do kontrolerki.
6. tys. falomatów
System FALA umożliwia zakup biletów na komunikację miejską i transport kolejowy w skali regionalnej. To pierwszy tego typu system w Polsce w ramach transportu publicznego. System działa według zasady „wsiadaj i jedź”. Pasażer nie musi znać cen biletów, ponad 100 taryf, ani kilkuset ulg dostępnych w Pomorskiem.
-„POLREGIO nieustannie rozwija sprzedaż biletów w kanałach online – w aplikacjach mobilnych i serwisach internetowych. Teraz poszerzamy nasze portfolio w województwie pomorskim o System FALA – mówi Aleksandra Baldys, zastępca dyrektora Biura Handlowego w POLREGIO. – Szczególnie zachęcamy tych pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tradycyjnych kas na dworcach, do zakupu biletów online. To rozwiązanie ekologiczne, bo ograniczamy druk papieru, i przede wszystkim wygodne dla pasażera – nie trzeba stać w kolejkach, a bilet elektroniczny nigdy się nie zgub
Bilety elektroniczne można kupić wygodnie, łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak i w ponad 6. tys. falomatów i czytników dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach. Elastyczne rozwiązania FALI nie zobowiązują do pobierania aplikacji ani zakładanie konta w systemie, chociaż daje ono większe możliwości użytkownikom. Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej lub urządzenia obsługującego płatności zbliżeniowe. Może to być zegarek albo smartfon. Pasażer decyduje, która forma jest dla niego najlepszą opcją.
Warto pamiętać, że utworzenie konta pasażera daje jednak dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając podróżowanie łączonymi środkami transportu. Własny profil w systemie to również możliwość spersonalizowania podróżniczych celów i udogodnień, a także automatyczna subskrypcja, ustawianie ulg, zakładanie kont rodzinnych.
-„Zapraszamy do codziennego używania Systemu oraz do zgłaszania wszelkich sygnałów, które mogą usprawnić działanie naszej aplikacji, portalu czy urządzeń. Wszystkie sygnały są dla nas bardzo ważne. Dbamy o to, aby każdy błąd naprawić tak szybko, jak tylko jest to możliwe – podkreślił Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze