Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EURO 2012: Transport po losowaniu grup

infotrans
04.01.2012 13:45
0 Komentarzy

– „Bardzo czekaliśmy na to losowanie grup, które miało miejsce 2 grudnia w Kijowie. Znając jego wyniki możemy wreszcie przystąpić do aktualizacji, a przede wszystkim doprecyzowania, krajowej oraz miejskich koncepcji obsługi transportowej Turnieju – mówi Szymon Konop, Koordynator Projektu Obsługi Transportowej. – Przestajemy tworzyć potencjalne scenariusze oparte na rozpatrywaniu wszystkich możliwych wyników losowania w Kijowie, zaczynamy pracować na realnych, twardych danych, aby jak najlepiej przygotować nasz kraj do przyjęcia gości oraz uczynić okresowe utrudnienia dla mieszkańców Miast Gospodarzy i osób podróżujących między nimi w okresie mistrzostw jak najmniej dotkliwymi.”

Nie będzie to łatwe zadanie, kibice praktycznie każdej z drużyn mają inne zwyczaje co do udziału w fazie grupowej (Włosi rzadko wybierają się na mecze grupowe, Irlandczycy wprost przeciwnie), odległości pomiędzy Polską, a ich krajami są różne (bardzo bliskie Czechy, odległa Irlandia i Hiszpania), nie wszystkie kraje znajdują się w strefie Schengen (Chorwacja i Rosja, której mieszkańcy muszą dodatkowo posiadać wizy), niektórzy pojawią się raczej za pomocą transportu kołowego (dla jadących z Pragi Czechów stadion we Wrocławiu oddalony jest tylko o 3:30h jazdy samochodem), inni wybiorą samolot (w przypadku Rosjan spodziewamy się dużego ruchu General Aviation, czyli prywatnych samolotów, pilotowanych często przez samych właścicieli), część z nich przybędzie nie tylko z własnych krajów, ale również z miejsc gdzie żyje duża diaspora (Chorwaci mieszkający w Niemczech). Ta lista to tylko fragment kluczowych dla organizacji transportu czynników jakie przedstawiciele m.in. Miast Gospodarzy, PKP S.A., PKP PLK, GDDKiA oraz portów lotniczych muszą brać pod uwagę.

Pracujący w zespole projektowym koordynowanym przez PL.2012 specjaliści muszą również oszacować szanse na zakończenie przed Mistrzostwami poszczególnych elementów nowo budowanej infrastruktury. Na całe szczęście bardzo łagodna pogoda w IV kwartale tego roku znacznie poprawiła sytuację w wielu opóźnionych zadaniach. Kolejne ważne elementy to organizacja dużych stref kibiców Miastach Gospodarzach i poza nimi, gdzie osoby nie posiadające biletów będą mogły wraz z przyjaciółmi przeżyć wydarzenia Mistrzostw. Najnowszy, ale nie najmniej ważny czynnik brany pod uwagę w pracach nad aktualizacją koncepcji obsługi transportowej, to wybór Polski jako miejsca pobytu reprezentacji Niemiec, Rosji, Irlandii, Anglii, Holandii, Włoch, czyli drużyn, za którymi zwykle podążają ich kibice. Trzy ostatnie spośród nich dokonując wyboru postawiły na Kraków, stąd miasto to zyskuje zupełnie nowe znaczenie w opracowywanych scenariuszach obsługi transportowej. Jak zapewnia koordynator projektu, aktualizacja koncepcji zakończy się do końca stycznia 2012, a następnym krokiem będą prace nad tymczasowym oznakowaniem używanym w trakcie Turnieju.

Komentarze