Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa bez dyskusji o cenach Biletów Metropolitalnych dla ościennych gmin

infotrans
09.02.2023 10:03
0 Komentarzy

9 lutego warszawscy radni mieli zadecydować, czy mieszkańcy podwarszawskich gmin – posiadacze Biletów Metropolitalnych będą płacić za bilety długookresowe tyle samo, co mieszkańcy Warszawy – posiadacze Kart Warszawiaka.

Projekt uchwały w tej sprawie złożyło Prawo i Sprawiedliwość. Ostatecznie stołeczni radni nie zajęli się tą uchwałą . Na wniosek radnego Tomasza Herbicha punkt ten został zdjęty z porządku obrad.

Od 2008 roku

W 2008 roku miasto wprowadziło ofertę Biletu Metropolitarnego dedykowanego mieszkańcom aglomeracji warszawskiej, uprawniającego do zakupu biletu długookresowego w 1 i 2 lub w 2 strefie biletowej ze zniżką. Bilet taki kodowany jest na karcie miejskiej.

Określono wówczas 3 progi wysokości dopłat przez samorządy podwarszawskie. Najwyższe dofinansowanie w przypadku biletu 30-dniowego imiennego obowiązującego w strefie 1 i 2 wynosi 60 zł.

Zatem mieszkańcy podwarszawskich gmin płacą w tym przypadku 120 zł. Za te same uprawnienia warszawiacy uprawnieni do korzystania z Karty Warszawiaka płacą 98 zł.

Czwarty próg

Radni PiS chcą wprowadzić dodatkowy, czwarty próg dopłat, dzięki któremu posiadacze Biletów Metropolitalnych płaciliby za bilety długookresowe tyle samo, co posiadacze Kart Warszawiaka.

-„Taka sytuacja znacząco osłabi motywację do podróży do Warszawy samochodem. Co więcej, wprowadzenie 4 progu nie wywoła jakichkolwiek skutków finansowych dla Warszawy, gdyż całkowite koszty dopłat będą ponoszone w całości wyłącznie z budżetów zainteresowanych podwarszawskich gmin” – napisali w uzasadnieniu do uchwały dodając również, że skutecznie zachęci mieszkańców metropolii warszawskiej do korzystania z rozbudowanej oferty ZTM Warszawa.

Jeśli radni przychylą się do tej propozycji, to nowy próg dopłat obowiązywać będzie od 1 września 2023 roku. (PAP)

Komentarze