Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dysten pochwalił się SDIP-em w Zielonej Górze

infotrans
30.09.2019 16:00
0 Komentarzy

Zielonogórskie centrum przesiadkowe zostało wyposażone wstanowiskowe i zbiorcze tablice informacji pasażerskiej firmy Dysten. Od lipcakorzystają z niego pasażerowie , a całość wygląda imponująco.

Informacja pasażerska

W centrum przesiadkowym zamontowano dwie duże dwustronnetablice zbiorcze 12 wierszowe oraz sześć dwustronnych tablic stanowiskowych 6wierszowych. Dzięki takiej kombinacji tablic PIS, pasażer już przy wejściu docentrum przesiadkowego wie, o której przyjeżdża autobus i z którego stanowiskaodjeżdża.

Mniejsze 6-wierszowe wyświetlacze informacji pasażerskiejzainstalowane zostały na poszczególnych stanowiskach postojowych. Prezentujączas przyjazdu pojazdów w czasie rzeczywistym z danego stanowiska.

Stanowiskowe i zbiorcze tablice informacji pasażerskiej Dystenwykonał w technologii LED AMBER, co oznacza, że treści są świetnie widoczne iczytelne zarówno w nocy jak i w pełnym nasłonecznieniu. Oprócz wyświetlanegokierunku jazdy, nr. linii oraz czasu odjazdu, operator może wyświetlićdodatkowe informacje o opóźnieniach czy utrudnieniach na trasie.

Projekt tablicy informacji pasażerskiej został dostosowanydo wymogów zamawiającego – zarówno liczna wierszy i ilość znaków w wierszu jaki wygląd, kolor i rozmiar tablicy. Wyświetlacze są wytrzymałe i odporne nawarunki atmosferyczne. Dodatkowo zabezpieczone przed wandalizmem.

Dodajmy, że wszystkie tablice firmy Dysten zasilane są informacją pasażerską z systemu firmy Trapeze – Traveller, który działa w Zielonej Górze od 2007 roku. Jest wciąż rozwijany i historycznie był pierwszy wdrożony systemem dynamicznej informacji pasażerskiej w Polsce.

Centrum przesiadkowe

Zielonogórskie centrum to ogromna inwestycja za prawie 20mln zł, wiązała się z wyburzeniem części istniejących budynków i postawieniemzupełnie nowych, dostosowanych także do obsługi taboru elektrycznego. W ramachinwestycji przebudowano rondo Maćkowiaka a pod wiaduktem wybudowano drugie.

Dzięki zintegrowanemu centrum pasażerowie będą mogli przejść z pociągu doautobusu MZK Zielona Góra pod szklanym zadaszeniem. Zielonogórskie CentrumPrzesiadkowe składa się z stanowisk postojowych dla autobusów elektrycznych,punktów do ich szybkiego ładowania oraz placu manewrowego. Wybudowano sporyparking dla rowerów, punkt obsługi pasażerów MZK oraz zaplecze socjalne dlakierowców i pracowników zakładu. W ciągu doby z centrum przesiadkowego będzierealizowanych 1000 kursów w różnych kierunkach.

Komentarze