Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dysten, Pixel, Sims i MPT walczą o 40 tablic SDIP dla Olkusza

infotrans
20.01.2023 12:08
0 Komentarzy

Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu jest już po otwarciu ofert w przetargu nieograniczonym na dostawę 40 elektronicznych tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.

Do tego dochodzi ich montaż oraz wykonanie niezbędnych robót budowlanych. Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, nie później niż do 30 czerwca 2024 r.

Znany kwartet

We wspomnianym przetargu, w dniu 16 stycznia, zamawiający otrzymał oferty od firm:

  • Zakład Elektroniczny SiMS sp. z o.o. sp. k. – cena 6 711 187,50 PLN brutto,
  • Dysten sp. z o.o. – cena 3 319 770,00 PLN brutto,
  • Pixel sp. z o.o. – cena 5 400 315,00 PLN brutto,
  • MP Technology sp. z o.o. – cena 3 204 150,00 PLN brutto.

Na tak złożone oferty nakładamy budżet zamawiającego na 40 tablic, który jest równy sumie 4 231 200,00 PLN brutto. W rezultacie ZKG KM decydując się na wybór najkorzystniejszej oferty sporo zaoszczędzi. O ostatecznym wyniku oprócz ceny, zadecyduje kryterium przedłużenia gwarancji. Różnica cenowa między dwoma najtańszymi jest bowiem niewielka.

Nie tylko tablice

Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 40 tablic SDIP, ale nie tylko. W zakres zamówienia wchodzi również:

  • umożliwienie integracji/współpracy tablic z obecnie funkcjonującym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej wdrożonym i funkcjonującym na obszarze działania ZKG”KM” w Olkuszu,
  • integrację dostarczonych tablic z posiadanym przez zamawiającego systemem kiedyPrzyjedzie.pl,
  • dostarczenie systemu centralnego zarządzania tablicami wraz z dedykowanym urządzeniem,
  • dostarczenie szczegółowych opisów interfejsów wymiany danych aplikacji dyspozytorskiej do zarządzania tablicami, na podstawie których będą mogły być dołączone kolejne tablice kupowane przez zamawiającego, w tym od innych producentów,
  • zorganizowanie przez wykonawcę szkoleń, w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu i oprogramowania,
  • uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz wykonanie wszystkich niezbędnych prac budowlanych, w tym m.in. związanych z prowadzeniem okablowania energetycznego i montażem tablic.

Specyfikacja tablic

Zamawiający wytypował 40 przystanków na terenie działania ZKG”KM” w Olkuszu (23 przystanki na terenie Gminy Olkusz, 6 przystanków na terenie Gminy Klucze, 6 przystanków na terenie Gminy Bolesław i 5 przystanków na terenie Miasta Bukowno), na których mają zostać zamontowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej. Wszystkie tablice muszą być fabrycznie nowe, wykonane w technologii LED RGB z wykorzystaniem diod wysokiej jasności. Każda tablica musi być wyposażona w czujniki: natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobierze jasność świecenia w zależności od występujących warunków otoczenia, pogodowych i pory dnia.

Powierzchnie czołowe tablic mają być odchylone od pionu od 5 do 10 stopni w kierunku podłoża. Tablice w zależności od rodzaju mają wyświetlać co najmniej 3  wiersze informujące o najbliższych odjazdach autobusów. Ostatni wiersz tablicy ma być przystosowany do prezentowania komunikatów pasażerskich (jeśli takie nie są dostępne w systemie, w wierszu tym ma być wyświetlona informacja o najbliższych odjazdach). Tablice mają komunikować się z eksploatowanym przez zamawiającego SDIP kiedyPrzyjedzie.pl. Prezentowane na tablicach informacje oraz układ treści (numer linii, kierunek, symbol – jeśli taki jest dostępny w systemie, czas pozostający do odjazdu) powinny być zgodne z informacją dostępną w systemie kiedyPrzyjedzie.pl. Tablice muszą być wyposażone w system zapowiedzi głosowej, uruchamiany przyciskiem zamontowanym w konstrukcji słupa.

Dodatkowo na tablice będą zamontowane dwie kamery rejestrujące wyraźny obraz z minimalnej odległości 15 metrów, z dwóch stron tablicy, w sposób umożliwiający identyfikację osób i tablic rejestracyjnych pojazdów przy próbach wandalizmu w każdych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy.

Komentarze