Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na zrównoważony plan dla Mielca. Jedna 4 x ponad budżetem

infotrans
31.03.2023 18:10
0 Komentarzy

Urząd Miasta i Gminy Mielec zabiera się za aktualizację planu zrównoważonego rozwoju transportowego.

W tym celu miasto zwróciło się do potencjalnych wykonawców z zapytaniem ofertowym i już podjęło decyzję, która firma zrealizuje zamówienie. Aktualizacja planu ma nastąpić do dnia 30 czerwca.

Oferty i wybór

W dniu 27 marca miasto otworzyło oferty od dwóch wykonawców, którzy byli zainteresowani zamówieniem:

  • Internetional Management Services sp. z o.o. – cena 36 777,00 PLN brutto,
  • REFUNDA Maciocha i Wspólnicy sp. k. – cena 21 512,70 PLN brutto.

Na realizację zamówienia miasto dysponowało kwotą 8 640,00 PLN brutto. Najtańsza oferta ponad dwukrotnie przekraczała budżet zamawiającego, który wydawał się być mocno niedoszacowany.

To jednak nie stanęło na przeszkodzie w wyborze najkorzystniejszej oferty, którą okazała się propozycja autorstwa firmy REFUNDA.

fot. UM Mielec

Podstawa aktualizacji planu

Przedmiotem ogłoszonego zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu aktualizacji obowiązującego dokumentu pod nazwą: „Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla Gminy Miejskiej Mielec”.

Przy sporządzaniu opracowania wykonawca będzie miał obowiązek wziąć pod uwagę treść m. in. takich dokumentów jak:

  • analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych,
  • strategia rozwoju elektromobilności dla Gminy Miejskiej Mielec do 2035 roku,
  • Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej,
  • Strategia Rozwoju miasta Mielca na lata 2021-2026 z prognozą do 2030 r.,
  • program ograniczenia niskiej emisji dla Miasta Mielca na lata 2023 – 2026,
  • optymalizacja oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Mielcu w ramach realizacji projektu Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego dla MOF Mielec,
  • analiza finansowa skutków rekonstrukcji oferty przewozowej dla MKS Sp. o. o. w Mielcu,
  • umowa wykonawcza o świadczenie usług przewozowych w ramach publicznego transportu zbiorowego – komunikacji miejskiej w Mielcu z dnia 15.02.2017 r.,

Zmiany w planie

Z kolei aktualizacja planu zrównoważonego rozwoju transportu powinna obejmować, w szczególności, dokonanie następujących zmian w obowiązującym dokumencie:

  • dokonanie aktualizacji rozdziału 2.1 – Informacje ogólne – w związku z wypowiedzeniem porozumień transportowych przez gminy Tuszów Narodowy i Gawłuszowice, aktualizacja danych demograficznych,
  • aktualizacja rozdziału 2.2 – System transportowy Gminy Miejskiej Mielec, ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji drogowych powstałych od roku 2015 i planowanych do wykonania w przewidywalnej przyszłości (np. nowy układ drogowy Smoczka – połączenie ul. Wojsławskiej z ul. Korczaka, układ drogowy Cyranka i inne inwestycje z tym związane),
  • aktualizacja rozdziału 2.3 – transport pasażerski dostępny na terenie miasta Mielec – ze szczególnym uwzględnieniem zmian jakie zaszły w transporcie drogowym, kolejowym oraz w związku z rozwojem alternatywnych środków transportu indywidualnego,
  • aktualizacja rozdziału 3 – Sieć komunikacyjna – w szczególności zmiany jakie zaszły w związku z zawartą w dniu 15 lutego 2017 r. umową wykonawczą o świadczenie usług przewozowych w ramach publicznego transportu zbiorowego – komunikacji miejskiej w Mielcu oraz skutków wypowiedzenia porozumień transportowych przez Gminy: Tuszów Narodowy i Gawłuszowice, a także konkluzji wynikających z aktualnej Analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych oraz z faktu iż Gmina Miejska Mielec jest beneficjentem programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej,
  • aktualizacja rozdziału 4 – Ocena i prognoza potrzeb przewozowych, w szczególności aktualizacja danych demograficznych oraz weryfikacja istniejących generatorów ruchu, uwzględnienie zwłaszcza nowopowstałych kompleksów handlowych oraz rozwoju SSE Euro-Park Mielec, aktualny popyt na usługi przewozowe MKS Sp. z o.o. – na podstawie danych pochodzących z systemu informatycznego Spółki, aktualne dane dotyczące podaży usług przewozowych świadczonych przez MKS Sp. z o.o., aktualizacja danych dotyczących taboru wykorzystywanego przez Spółkę doświadczenia usług przewozowych,
  • aktualizacja rozdziału 5 – przewidywane finansowanie usług przewozowych, w związku z bieżącą realizacją postanowień umowy wykonawczej z dnia 15.02.2017 r.,
  • aktualizacja rozdziału 6 – taryfa przewozowa – uwzględnienie obecnie obowiązujących uchwał Rady Miejskiej w Mielcu oraz funkcjonowanie nowej aplikacji mobilnej, umożliwiającej zakup biletów on-line,
  • aktualizacja rozdziału 7 – Preferencje dotyczące wyboru rodzaju środka transportu – aktualizacja tego rozdziału musi się odbyć bez przeprowadzania badań marketingowych, na podstawie ogólnodostępnych opracowań tematu,
  • aktualizacja rozdziału 8 – Zasady organizacji rynku przewozów – w aspekcie obowiązującej do końca lutego 2027 r. obecnie funkcjonującej umowy wykonawczej oraz określenia rekomendowanego trybu dokonania wyboru operatora na lata następne,
  • aktualizacja rozdziału 9 – Pożądany standard usług w przewozach o charakterze użyteczności publicznej – ze szczególnym uwzględnieniem aspektu ochrony środowiska naturalnego oraz dostępności usług dla osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej zdolności ruchowej,
  • aktualizacja rozdziału 10 – Przewidywany sposób organizowania systemu informacji dla pasażera – z uwzględnieniem systemów już istniejących oraz możliwości wykorzystania w tym celu aplikacji mobilnej,
  • aktualizacja rozdziału 11 – Kierunki rozwoju publicznego transportu zbiorowego -ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania pojazdów zeroemisyjnych.

Komentarze