Dwa lata jednego biletu na kolej w Czechach – OneTicket
Od ponad dwóch lat pasażerowie w Czechach mogą korzystać z uniwersalnego biletu kolejowego OneTicket. Mamy najnowsze dane o jego sprzedaży.
Umożliwia on podróżowanie liniami wszystkich przewoźników uczestniczących w systemie. Jak poinformowało czeskie Ministerstwo Transportu, w ciągu dwóch lat sprzedaż biletów OneTicket wzrosła ponad dwukrotnie.
Co on potrafi?
OneTicket umożliwia podróżowanie liniami wszystkich przewoźników uczestniczących w systemie i dowolne przesiadki między nimi. O ile w pierwszym roku działalności sprzedano prawie 1,2 mln tych biletów za 112 mln koron, o tyle w drugim już ponad dwukrotnie – ponad 2,4 mln biletów za 261 mln koron.
-„Pasażerowie kupują dziennie średnio ponad 6,5 tys. biletów OneTicket, rok temu było to o połowę mniej. Oczywiście największą sprzedaż odnotowano w miesiącach letnich, np. w czerwcu 2022 roku po raz pierwszy spadł limit dziesięciu tysięcy sprzedawanych biletów dziennie. Sierpień 2022 był najbardziej udanym miesiącem sprzedaży w historii OneTicket, sprzedano ponad 241 000 biletów” – powiedział Tomáš Tichý, dyrektor projektu CENDIS, operatora OneTicket.
Sześćdziesiąt procent pasażerów kupuje bilety w jedną stronę, a 37% wybiera bilety powrotne. Dostępne są również bilety liniowe i sieciowe. Najnowszym typem biletu jest jednodniowy bilet sieciowy, który około miesiąca temu poszerzył portfolio dotychczasowych biletów sieciowych do 7, 30, 90, 180 i 365 dni.
Z OneTicket ludzie najczęściej podróżują na trasie Pardubice-Hradec Králové. Od uruchomienia systemu w grudniu 2020 r. bilet na tę linię kupiło już ponad 30 tys. pasażerów. Drugą co do częstości trasą jest trasa z Jaroměřa do Hradca Králové, trzecia z Děčína do Ústí nad Labem.
Jak kupić?
Bilet OneTicket można łatwo kupić z komputera lub telefonu komórkowego na stronie internetowej www.oneticket.cz , w aplikacji mobilnej OneTicket, w pociągach wszystkich przewoźników uczestniczących w systemie oraz w ich kasach biletowych. Jednocześnie statystyki pokazują, że najwięcej pasażerów, bo 52%, robi zakupy w kasach fiskalnych. 24 proc. dokonuje zakupów przez e-sklep lub aplikację mobilną, 20 proc. pasażerów korzysta z możliwości zakupu biletu u konduktorów, pozostali w biletomatach w pociągu lub na dworcach.
Link do zakupu biletu można również znaleźć na portalu http://mapy.cz lub https://www.kudyznudy.cz/.
OneTicket pomaga także osobom niepełnosprawnym. W przypadku podróży pociągiem można zamówić pomoc pod numerem telefonu 222 266 755 lub e-mailem [email protected]. Pasażerowie ubiegający się o zniżkę dla osób niepełnosprawnych trzeciego stopnia mogą wgrać kod QR z CSSA do aplikacji mobilnej OneTicket, który okażą wraz z dowodem osobistym podczas kontroli w pociągu.
Na koniec krótki film o OneTicket:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze