Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drugie podejście ZTM Warszawa do autobusowej łączności radiowej. Dwie oferty

infotrans
06.06.2025 18:02
0 Komentarzy

29 maja Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył oferty w przetargu na zapewnienie łączności radiowej dla służb nadzoru i autobusów MZA.

Wpłynęły dwie oferty, obie znacząco różniące się cenowo. Przypomnijmy – o tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej technologii dotyczy przetarg ogłoszony przez ZTM Warszawa na świadczenie usług łączności radiowej?
  2. Ile urządzeń ma być objętych usługą łączności i przez jaki czas ma być ona świadczona?
  3. Która z firm złożyła tańszą ofertę i jaka była jej cena brutto?
Warszawa bliżej podpisania umowy na łączność radiową w autobusach
Warszawa bliżej podpisania umowy na łączność radiową w autobusach

Dwie oferty

Przedmiotem postępowania ogłoszonego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie było świadczenie usług łączności radiowej dla maksymalnie 2.500 urządzeń wykorzystywanych przez służby nadzoru ruchu oraz autobusy Miejskich Zakładów Autobusowych. Chodzi o zapewnienie komunikacji głosowej w technologii DMR Tier III, zgodnej z urządzeniami takimi jak Hytera PD785G, MD785 oraz TAIT TM9300.

Zamówienie obejmuje nie tylko dostępność sieci na terenie całej aglomeracji warszawskiej, ale również wdrożenie funkcji zdalnego programowania radiotelefonów oraz zapewnienie działania systemu również w tzw. Strefie III – obszarze podmiejskim. Usługa ma obowiązywać przez 45 miesięcy, bez możliwości przedłużenia.

W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęły dwie oferty:

  • RFconnect sp. z o.o. z Warszawy – 2.255.291,10 PLN brutto, czyli 1.833.570,00 PLN netto
  • UNI-NET POLAND Sp. z o.o.3.131.149,50 PLN brutto, czyli 2.545.650,00 PLN netto

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.341.200 PLN brutto (czyli 2.715.609 PLN netto).

Warszawa bliżej podpisania umowy na łączność radiową w autobusach
Warszawa bliżej podpisania umowy na łączność radiową w autobusach

Analiza ofert

Oznacza to, że obie złożone oferty mieszczą się w budżecie, choć propozycja RFconnect daje ZTM wyraźną oszczędność i cenę jednostkową netto za jedno urządzenie radiowe na poziomie około 733 PLN netto.

Teraz wszystko w rękach komisji przetargowej, która wybierze wykonawcę na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów oceny:

Cena – 90%
Termin objęcia usługą Strefy III – 5%
Wdrożenie zdalnego programowania radiotelefonów – 5%

Zamówienie jest realizowane w formule zamówienia sektorowego i nie przewiduje przedłużenia okresu świadczenia usług. Dostawy i wdrożenie muszą rozpocząć się bezzwłocznie po podpisaniu umowy. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl

Warto przypomnieć, że poprzednie postępowanie przetargowe zakończyło się unieważnieniem 21 lutego 2025 roku. Wówczas również wpłynęły dwie oferty, ale sytuacja wyglądała inaczej:

  • RFconnect zaproponował absurdalnie niską cenę 861,98 PLN brutto (czyli ok. 700 PLN netto za całość), co zostało uznane za rażąco niską ofertę i odrzucone.
  • UNI-NET POLAND złożył ofertę na 3.985.200 PLN brutto (3.239.187 PLN netto), która przekraczała budżet zamawiającego.

Wówczas ZTM ustalił budżet na poziomie 3.341.200 PLN brutto (2.715.609 PLN netto) – dokładnie taki sam, jak w aktualnym postępowaniu.

W porównaniu do pierwszego otwarcia, obie obecne oferty są znacznie bliższe realiom rynkowym – UNI-NET POLAND złożył propozycję ponad 850 tys. zł niższą niż wcześniej, natomiast RFconnect zrezygnował z dumpingowej strategii, przedstawiając ofertę w pełni mieszczącą się w budżecie i rynkowych widełkach.

Komentarze