Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dolnośląskie z rekordowym budżetem 2023: Liczne rewitalizacje linii kolejowych

infotrans
15.12.2022 18:03
0 Komentarzy

Ponad 2,27 mld zł wydatków przewiduje projekt budżetu województwa dolnośląskiej na roku 2023. To największy w historii budżet województwa i pierwszy od lat bez deficytu.

„To budżet prorozwojowy i proinwestycyjny” – powiedział w środę marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski. Najwięcej pieniędzy w przyszłorocznym budżecie zostanie przeznaczonych na transport, ponad 1,117 mld zł. W przyszłorocznym budżecie zapisano też środki na pomoc dla Ukrainy; będzie to 23 mln zł.

1,117 mld na transport

Na projekty drogowe i kolejowe zarząd województwa chce przeznaczyć ponad 1 mld 117 mln złotych. To o 200 mln zł więcej niż w tegorocznym budżecie. Najważniejsze zadania to przede wszystkim rewitalizacja linii kolejowych – ambitny i niespotykany w skali kraju, wieloletni projekt, w ramach którego przeprowadzone zostaną:

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 310 na odcinku Kobierzyce – Łagiewniki Dzierżoniowskie,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 345 i 308  na odcinku Mysłakowice- Kowary – Kamienna Góra,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna na odcinku Łagiewniki Dzierżoniowskie – Piława Górna II etap,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów, Etap II – Mirsk-Świeradów Zdrój,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 340 i 308 na odcinku Jelenia Góra-Karpacz,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 308 na odcinku Jelenia Góra – Mysłakowice,
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów, Etap I Gryfów Śląski-Mirsk.

Zmodernizowane zostaną także drogi wojewódzkie, a przeznaczone na ten cel środki pozwolą m.in.: kontynuować budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, przebudować drogę wojewódzką nr 323 pomiędzy drogami S5 i S3 wraz z obwodnicą Góry. W ramach realizacji Trasy Sudeckiej kontynuowana będzie budowa kolejnego etapu obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.

-„Wydatki na transport to największa część naszego budżetu. Inwestycje realizowane w ramach tego obszaru są niezwykle czasochłonne i wymagają dużych nakładów finansowych, ale i efekt jest później ogromny. Czeka nas wiele ważnych realizacji. Wśród kolejowych projektów to między innymi rewitalizacja linii kolejowej nr 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój czy rewitalizacja linii kolejowej nr 340 i 308 na odcinku Jelenia Góra – Karpacz. Czeka nas także dużo realizacji z zakresu infrastruktury drogowej. Będą to m.in. drugi etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa, czy też budowa obwodnic Góry i Złotoryi – wymienił Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Komentarze