Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do 50 km/h na obwodnicy Paryża. Ma to zmniejszyć hałas i ograniczyć emisję

infotrans
10.10.2024 16:04
0 Komentarzy

10 października władze Paryża wprowadziły ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę na całej obwodnicy Paryża.

Stało się to po 10 latach, kiedy limit wynosił 70 km/h. Zmiany weszły w życie najpierw na niektórych odcinkach i po wielu polemikach. Ograniczenia krytykowała m.in. prawica.

Spis treści:

  1. Jaki nowy limit prędkości wprowadzono na obwodnicy Paryża 10 października?
  2. Jakie korzyści według mer Paryża Anne Hidalgo przyniesie ograniczenie prędkości?
  3. Kto krytykował wprowadzenie ograniczenia prędkości na obwodnicy, powołując się na jego wpływ na ruch poza godzinami szczytu?
Francja/ Na obwodnicy Paryża kierowcy muszą zwolnić do 50 km/h
Francja/ Na obwodnicy Paryża kierowcy muszą zwolnić do 50 km/h

korzyści dla środowiska

Decyzję o ograniczeniu prędkości podjęła mer Paryża Anne Hidalgo (Partia Socjalistyczna) powołując się na korzyści dla środowiska, zdrowia i bezpieczeństwa drogowego. Władze stolicy Francji, właściciel 35-kilometrowej trasy, przekonywały m.in., że 550 tys. mieszkańców w tym rejonie odczuje zmniejszenie poziomu hałasu. Przy czym organizacja Bruitparif, która monitoruje hałas w aglomeracji paryskiej, oceniała, że spadek wyniesie 2-3 decybele, co jest nieznaczące dla osób wystawionych na poziom hałasu przekraczający normy.

Jednocześnie merostwo uważa, że zmniejszenie prędkości sprawi, że spadnie liczba poważnych wypadków drogowych na trasie, gdzie liczba codziennych przejazdów przekracza 1 milion.

Argumenty o spadku zanieczyszczenia spalinami były kwestionowane. Niektórzy eksperci jednak – jak podaje dziennik „Le Monde” – liczą na zmniejszenie pyłów hamulcowych, dzięki ograniczeniu fazy przyspieszania i hamowania na obwodnicy.

Uspokojony ruch na ulicach Paryża
Uspokojony ruch na ulicach Paryża

krytyka Ile-de-France

Ograniczenie wpłynie przede wszystkim na ruch poza godzinami szczytu, bo w ciągu dnia przeciętnie samochody jeżdżą obwodnicą z prędkością 37 km/h. To właśnie było powodem krytyki ze strony władz regionalnych. Szefowa stołecznego regionu Ile-de-France Valerie Pecresse, wywodząca się z prawicy, argumentowała, że ograniczenia odczują tylko pracownicy jeżdżący obwodnicą w nocy i wcześnie rano, którzy muszą przemieszczać się z jednych przedmieść Paryża do innych. Podobne argumenty podnosili pracodawcy m.in. z sektora małych i średnich firm i hotelowo-restauracyjnego.

Przeciwnikiem ograniczeń jest też obecny minister transportu Francois Durovray z prawicowej partii Republikanie. Uzgodnił on z mer Hidalgo, że po roku przedstawione zostaną wyniki niezależnej analizy dotyczącej ograniczeń. Jeśli bilans będzie negatywny i merostwo nie podejmie działań, ministerstwo zastrzega sobie kroki do zmiany prawa, aby limit prędkości nie był wyłączną kompetencją władz miejskich.

Komentarze