Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bytom ma kolejne zmodernizowane przystanki

infotrans
31.01.2022 10:00
0 Komentarzy

W ramach modernizacji infrastruktury przystankowej w Bytomiu, przebudowane zostały dwa ważne przystanki autobusowe, a jeden został zbudowany od podstaw.

Cała inwestycja zrealizowana przez firmę ZRD Tyskie Drogi Sp. z o.o. kosztowała ponad 905 tys. zł, a jej realizacja była możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto środków z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach „Programu działań na rzecz ograniczenia niskiej emisji w roku 2021” w kwocie 552 tys. 837 zł.

Przystankowe zmiany

Metropolitalny program ten pozwolił na dostosowane kolejnych bytomskich przystanków dla osób z niepełnosprawnościami oraz poprawiające bezpieczeństwo i komfort pasażerów komunikacji miejskiej.

-„Sukcesywnie inwestujemy w modernizację przystanków autobusowych w naszym mieście. W listopadzie 2021 roku przy czterech przystankach pojawiły się nowe wiaty, zaś w styczniu zakończyliśmy przebudowę trzech przystanków autobusowych w Śródmieściu i Górnikach – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – Przebudowane zostały: zatoka autobusowa przy ul. Wrocławskiej w rejonie Urzędu Miejskiego oraz przystanek „Pętla Górniki” w rejonie ulicy Gajowej. Z kolei przy ul. Żołnierskiej-Jagodnik w Bytomiu-Górnikach powstała nowa zatoka autobusowa, peron, chodnik i wiata przystankowa – powiedział wiceprezydent Bytomia, Michał Bieda.

Przystanek Bytom-Wrocławska w rejonie Urzędu Miejskiego to jeden z najważniejszych przystanków w mieście, z którego podróżują mieszkańcy w stronę dzielnic Bytomia: Karbia, Miechowic, Bobrka oraz Górnik, ale również do takich miejscowości, jak: Gliwice, Zabrze, Tarnowskie Góry, Pyskowice, Ruda Śląska, Wieszowa czy Repty Śląskie.

W ramach zrealizowanej inwestycji powstała nawierzchnia zatoki z betonu, przebudowany został chodnik na przystanku wraz z zabudową nawierzchni z kostki tzw. integracyjnej oraz pasami prowadzącymi dla osób niewidomych. Ponadto przestawiona została także wiata przystankowa w celu zaadaptowania ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Wrocławskiej oraz powstało nowe oświetlenie.

Inne lokalizacje

Z kolei na przystanku Górniki Pętla przy ul. Gajowej w Bytomiu-Górnikach powstał chodnik z kostki betonowej wraz z nawierzchnią integracyjną, peron przystankowy wraz z wiatą i pasem ostrzegawczym, oświetlenie uliczne, oraz dokonana została korekta zjazdu z ul. Żołnierskiej.

Przebudowa przystanku Górniki-Pętla to niejedyna inwestycja w tej dzielnicy związana z infrastrukturą przystankową. Kolejną jest budowa zatoki autobusowej przy skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej i Jagodnik. Powstała tam zatoka autobusowa, wiata przystankowa, nowe doświetlone przejście dla pieszych, chodnik i peron przystankowy wraz z pasem ostrzegawczym z kostki integracyjnej. Przebudowano także odwodnienie.

Warto dodać, że w 2020 roku zostały przebudowane już przystanki autobusowe przy ul. Chrobrego i Bławatkowej oraz peron tramwajowy przy ul. Świętochłowickiej. Powstał też nowy przystanek autobusowy przy ul. Wrocławskiej w rejonie supermarketu Aldi, który zastąpił zlikwidowany przystanek znajdujący się w pobliżu budynku Bytom Square.

Komentarze