Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz przytnie rozkład jazdy, ale nie podniesie cen biletów

infotrans
27.09.2022 16:00
0 Komentarzy

1 października Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadzi w życie nowy, okrojony rozkład jazdy komunikacji miejskiej.

W efekcie ponad 20 autobusowych linii będzie jeździć rzadziej, a niektóre tramwajowe połączenia nie będą realizowane w weekendy. Powód zmian to brak kierowców w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych w Bydgoszczy i rosnące koszty utrzymania transportu publicznego.

od 1 października

Jak informuje Zarząd, w Bydgoszczy w związku z brakami kadrowymi w MZK w ostatnim czasie doszło do znacznego spadku jakości usług przewozowych na terenie miasta.

-„Usługi nie są wykonywane na poziomie zapisanym w umowach. Takie sytuacje spowodowane brakiem kierowców, występują obecnie w wielu miastach Polski – powiedział Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. – Dodatkowo, w związku z rosnącymi cenami paliw, prądu i ogromnym wzrostem kosztów utrzymania transportu publicznego, w całym kraju wprowadzane są ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji publicznej lub podnoszone są ceny biletów. Takie zmiany zostały już wdrożone lub są analizowane w Szczecinie, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie czy Olsztynie.”

W MZK, które obsługują większość linii autobusowych i tramwajowych w Bydgoszczy, są 42 wakaty – dla porównania w czerwcu było ich 30.

-„Zarabiamy średnio 3500 złotych brutto – przyznał podczas czerwcowego strajku w MZK szef związków zawodowych Andrzej Arndt. Podczas kilkunastodniowego protestu kierowcy wywalczyli wówczas 350 zł podwyżki, ale to dla wielu z nich i tak za mało.

Natomiast, co ważne – w Bydgoszczy nie są planowane zmiany cen biletów. Ostatni raz podrożały one 1 stycznia 2022 roku. Za jednorazowy, normalny bilet na autobus czy tramwaj pasażerowie w Bydgoszczy płacą 3,80 zł zamiast 3 zł, a za ulgowy – 1,90 zł zamiast 1,50 zł. Podwyżka dotyczyła także biletów miesięcznych i 30-dniowych ważnych w I strefie na liniach dziennych. W ubiegłym roku kosztowały 88 zł, a dziś 108 zł.

fot. ZDMiKP w Bydgoszczy

czas cięć

26 września ZDMiKP podał pierwsze szczegóły cięć w komunikacji miejskiej. Zmiany rozkładów jazdy zostaną wprowadzone 1 października.

-„Pragniemy zapewnić, że zmiany planujemy wprowadzać tylko na liniach z mniejszą liczbą pasażerów a kursy dostosujemy tak, aby minimalizować utrudnienia w poruszaniu się po mieście – podkreślił Tomasz Okoński.

Przewidywane zmiany na liniach autobusowych to:

  • – nr 54, 59, 60, 61, 71, 77 – zmiany we wszystkie dni tygodnia
  • – nr 51, 52, 53, 55, 56, 58, 64, 65, 67, 68, 69, 74, 79, 89 – zmiany w dni powszednie i soboty
  • – nr 62, za T8 – zmiany w dni powszednie
  • – nr 57, 80– zmiany tylko w soboty
  • – nr za T (Babia Wieś) – zawieszenie linii

Z kolei korekta linii tramwajowych to:

  • nr 1 – kursy będą wykonywane w dni powszednie i tylko w godzinach szczytu, kursy nie będą realizowane w weekendy
  • nr 7 – kursy nie będą realizowane w weekendy
  • nr 10 – minutowe zmiany w rozkładach jazdy w weekendy
  • pozostałe linie tramwajowe – bez zmian
fot. ZDMiKP w Bydgoszczy

Dodatkowe informacje

-„Jednocześnie informujemy, że w każdym pojeździe zostaną umieszczone informacje z numerami telefonów do Przewoźników (MZK / IREX-Trans) obsługujących dane linie. Pasażerowie będą mogli bezpośrednio kontaktować się z operatorem w sprawie punktualności, czystości pojazdu czy kultury jazdy kierowcy – dodał bydgoski ZDMiKP

Na koniec przypomnijmy, że komunikację miejską w Bydgoszczy obsługuje dwóch przewoźników: MZK i Irex-Trans. Ten drugi kursuje na 11 liniach. Umowa z Irex-Trans obowiązuje tylko do końca roku, a od 1 stycznia nowym operatorem przejętych linii będzie Mobilis.

Komentarze