Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Branża turystyczna obniża ceny wycieczek

infotrans
25.02.2020 13:30
0 Komentarzy

Ceny wyjazdów spadają. Jeśli tendencja się utrzyma, lastminute mogą być bardzo tanie, bo ofert jest dużo, a koronawirus straszy – piszewtorkowy „Puls Biznesu”.

Jak czytamy w „PB”, od momentu rozpoczęciasprzedaży wycieczek wakacyjnych na ten rok, czyli od jesieni 2019 r., touroperatorzyzacierali ręce. „Średnie ceny wyjazdów, które odbędą się na początkusierpnia 2020 r., były o ponad 200 zł wyższe niż rok temu. Od początku styczniaInstytut Turystyki TravelData prognozował, że touroperatorzy zarobią w tym rokuo 75 mln zł więcej” – pisze dziennik.

W ostatnich tygodniach różnica w cenach wyjazdów spadłajednak – jak dodaje „PB” – o 44 zł, a w przypadku popularnej Turcji -jest o 3 zł niższa niż w 2019 r.

Turystyka na giełdzie

Dziennik pisze ponadto, że w poniedziałek kursy giełdowychbiur podróży Rainbow i Novaturas oraz linii czarterowej Enter Air wyraźnietraciły.

„Na razie trudno mówić o wpływie pojawienia się koronawirusa weWłoszech w długim terminie. Wiele zależy od tego jak włoski rząd sobie poradzi.Podstawą naszego biznesu są loty między czerwcem a wrześniem. W krótkimterminie natomiast mogą pojawić się problemy z narciarskimi lotami do Werony,odbywającymi się raz na tydzień. Jesteśmy w kontakcie z przewoźnikiem, ale niepodjęliśmy jeszcze decyzji, czy je anulować” – mówi „PB”Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow.

Piotr Henicz, wiceprezes Itaki podkreśla, że branża jestbardzo wrażliwa na czynniki zewnętrzne.

„W tym roku może być tokoronawirus. Mamy dużą dywersyfikację oferty i jesteśmy w stanie przekierowywaćruch turystyczny, jednak wszystko zależy od tego, jakie decyzje podejmąklienci. Wpływ koronawirusa na turystykę to temat dyskusji w branży na całymświecie. Sytuacja jest tak dynamiczna, że w tej chwili trudno prognozować czybędzie to ogólne spowolnienie sprzedaży, czy przegrupowanie rynków” – mówiHenicz.(PAP)

Komentarze