Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bilet komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy

infotrans
19.04.2012 08:20
0 Komentarzy

Od czwartku, 12 kwietnia 2012 roku, pasażerowie MPK-Łódź w prosty sposób mogą kupować bilety komunikacji miejskiej korzystając ze swoich telefonów komórkowych. Spółka we współpracy z pięcioma firmami umożliwiającymi mobilne płatności chce w ten sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i ułatwić dzięki temu możliwość zakupu biletu w praktycznie każdym miejscu i momencie –a szczególnie wtedy, gdy w pobliżu nie ma punktu sprzedaży biletów lub jest on już nieczynny.
Jak działają wprowadzane systemy?
– CallPay –zakupu dokonujemy przez zwykłe połączenie (na wskazane numery) w każdym telefonie komórkowym,
– moBilet –zakup umożliwia specjalna aplikacja –do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
– mPay –zakupu w sieciach Orange, Play i Plus dokonujemy przy pomocy menu *145# – w pozostałych wybieraniem tonowym pod numerem 791 145 145,
– SkyCash –zakup umożliwia specjalna aplikacja –do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
– Unibank –zakupu dokonujemy poprzez zwykłe połączenia w każdym telefonie komórkowym.
Aby móc korzystać z tej nowoczesnej drogi zakupu biletów należy:
– Dokonać wyboru jednego z pięciu operatorów, gdyż każdy z nich ma nieco inne zasady działania (aby poznać pełną ofertę firm wystarczy odwiedzić stronę mpk.lodz.pl, na której, w specjalnej zakładce znajdziemy informacje dotyczące wszystkich operatorów),
– Po dokonaniu wyboru operatora należy zarejestrować się w systemie, a następnie dokonać przelewu swoich środków na subkonto, z którego środki będą pobierane
–bądź (u niektórych operatorów) podłączyć do systemu swoją kartę płatniczą,
– I to wszystko –należy pamiętać o tym, aby naładować telefon i nauczyć się kilku kroków samego zakupu biletów oraz postępowania w przypadku kontroli, gdyż niektóre systemy wymagają pobrania i instalacji specjalnej aplikacji, a w innych wystarczy jedynie wykonanie tzw. głuchego połączenia, które zostanie automatycznie przerwane.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami taryfowymi, pierwszą czynnością po wejściu do pojazdu winno być skasowanie biletu. W przypadku biletów zakupionych przez telefon komórkowy, dowodem będzie wyświetlany komunikat przeznaczony dla kontroli.
Wszystkie systemy umożliwiają zakup biletów czasowych (20, 40 i 60-minutowych) normalnych i ulgowych, a także miejskich i aglomeracyjnych (24-godzinnych) oraz jednoprzejazdowych. To powinno znacznie ułatwić zakup biletów osobom mieszkającym na obrzeżach, czy poza miastem.

Komentarze