Białostocka komunikacja wraca z Wakacji 2023: Z Centrum Przesiadkowym
1 września zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy niektórych autobusów w systemie transportu publicznego w Białymstoku.
Od 1 września 2023 r. zmienią się rozkłady jazdy linii nr: 2, 4, 5, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 24, 25, 26, 100, 107 i 111 (kursującej do miejscowości Ciasne).
Z centrum przesiadkowym
Ważna zmiana to uruchomienie od 1 września centrum przesiadkowego przy ul. Bohaterów Monte Cassino. W związku z tym zmianie ulegają przystanki początkowe i końcowe dla autobusów linii 22, 100 i 107.
Przystankiem początkowym będzie stanowisko 1 (nr inw. 881) licząc od torów kolejowych. Przystankiem tylko dla wysiadających będzie stanowisko 4 (nr inw. 884). Autobusy będą oczekiwać na godzinę odjazdu na wyznaczonych stanowiskach postojowych.
Nowy rozkład autobusów jest dostępny na stronie Białostockiej Komunikacji Miejskiej w zakładce „Przyszły rozkład jazdy”.
Nowe centrum
Autobusowe centrum przesiadkowe w ramach budowy Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w Białymstoku jest już gotowe. Powstało obok dworca PKS. To w tym miejscu pasażerowie wysiadający z pociągu będą mogli przesiadać się na komunikację miejską. To bardzo ważna inwestycja w zakresie miejskiego transportu publicznego w Białymstoku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-"Prace przy budowie centrum przesiadkowego zostały zakończone. Teraz trwają odbiory, po ich zakończeniu miasto złoży wniosek o decyzję na użytkowanie tego obiektu. Wartość tego zadania to ponad 17 mln 500 tys. złotych – informuje Agnieszka Błachowska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Węzeł Intermodalny jest największą obecnie inwestycją drogową realizowaną przez miasto Białystok. To oprócz centrum przesiadkowego, budowa tunelu pieszo-rowerowego oraz przebudowa układu drogowego ul. Bohaterów Monte Cassino.
-"Budowa przejścia podziemnego trwa, a na wybudowanych segmentach trwają teraz prace wykończeniowe. Natomiast dalsze prace związane z budową tunelu będą prowadzone po zmianie organizacji ruchu kolejowego na stacji Białystok – dodaje Agnieszka Błachowska. – Zakończenie tych prac zaplanowano w połowie lutego 2024 roku. A ich koszt to ponad 52 mln 400 tys. złotych.
Komentarze