Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezkonkurencyjny R&G. W Kędzierzynie-Koźlu

infotrans
09.11.2018 19:45
0 Komentarzy

Zgodnie z przewidywaniami walkę o dostawę systemu dynamicznejinformacji pasażerskiej dla Kędzierzyna-Koźla wygrał R&G PLUS Sp. z o.o. zMielca z ceną 555 960,00 PLN. Firma pokonała aż 4 konkurentów.

To:

– DataMed S.r.l. z Włoch (cena 873177,00PLN brutto),

– Zakład Elektroniczny SIMS Sp. zo.o. Sp.k. z Bydgoszczy (cena 1180 800,00 PLN brutto),

– mpTECHNOLOGY Sp. z o.o. zSłupska (cena 1090 301,56 PLN brutto),

– Pixel Sp. z o.o. z Bydgoszczy(cena 1424 340,00 PLN brutto).

O zwycięstwie R&G i zdobyciukontraktu zadecydowała cena, która była dużo niższa od pozostałych oferentów.Przypomnijmy, że to nie jedyna umowa pomiędzy R&G, a Kędzierzynem-Koźlem.We wrześniu miasto podpisało ze spółką z Mielca kontrakt na dostawę biletuelektronicznego. W tamtym postępowaniu spółka nie miała jednak żadnejkonkurencji. Wróćmy jednak do SDIP, gdzie przedsięwzięcie jest realizowane wramach projektu pod nazwą: „poprawa jakości powietrza w SubregionieKędzierzyńsko-Strzeleckim – Etap II Infrastruktura służąca obsłudze pasażerówzapewniająca m.in. interaktywną informację pasażerską – GminaKędzierzyn-Koźle”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środkówEuropejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.

Zakreszamówienia

Przypomnijmy, że zawarty kontraktobejmuje:

– dostawę sprzętu: tablic wraz z konstrukcjami wsporczymi,ułożeniem oraz podłączeniem instalacji elektrycznej zasilającej tablice systemudynamicznej informacji pasażerskiej (10 kompletów),

– dostawę oprogramowania – aplikacji sterujących pracą iłącznością poszczególnych elementów systemu,

– opracowanie koncepcji wdrożenia oraz projektu funkcjonalnegosystemu dynamicznej informacji pasażerskiej,

– przeprowadzenie szkoleń użytkowników,

– obsługę serwisową systemu przez okres 60 miesięcy.

Cel systemu

Umowa obejmuje zaprojektowanie,wykonanie, dostawę, montaż oraz uruchomienie na terenie miastaKędzierzyn-Koźle, w lokalizacjach wskazanych przez zamawiającego elementówSDIP, tj. 10 sztuk tablic, integrację SDIP w zakresie odbioru danych z”kiedyPrzyjedzie.pl”, a także uruchomienie oprogramowania pozwalającego nazarządzanie tablicami. Projekt ma na celu podniesienie atrakcyjności systemutransportu publicznego w Kędzierzynie-Koźlu, które powinno zahamowaćniekorzystne tendencje zmniejszania się liczby pasażerów komunikacji miejskiej.Obecnie funkcjonujący system informacji pasażerskiej jest oparty na informacjistatycznej (gabloty oraz tabliczki z wydrukowanymi godzinami odjazdów liniiumieszczone na przystankach).
Z uwagi na duże nasycenie ruchu miejskiego nie odzwierciedla on rzeczywistychczasów przyjazdu (odjazdu) pojazdów. Równolegle funkcjonuje internetowy systeminformacji pod nazwą „kiedyPrzyjedzie.pl”, który pozwala na pozyskanieaktualnych danych za pośrednictwem przeglądarek internetowych oraz aplikacjimobilnych. Wprowadzenie SDIP powinno zapewnić pasażerom kompleksowy izadowalający system informowania o aktualnych przyjazdach/odjazdach. Zakładasię, że system informacji pasażerskiej jednoznacznie wskaże kiedy nadjedzieokreślony autobus, a tym samym wydatnie skróci czas oczekiwania, a takżepodróży, zwiększając tym samym konkurencyjność transportu zbiorowego. Systempowinien zachęcać do korzystania z publicznego transportu zbiorowego, podnosząckomfort podróży, polepszając wizerunek miasta.


Komentarze