Asseco zaczyna wdrażać FALĘ: Po holderach – punkty obsługi klienta
11 stycznia rozpoczął się w Ustce montaż sprzętu informatycznego niezbędnego do obsługi pasażerów w nowym systemie FALA.
Punkty obsługi powstaną w największych miastach województwa pomorskiego. Znamy ich listę.
Od Asseco
Firma Asseco Data Systems, która jest głównym wykonawcą systemu, rozpoczyna instalację sprzętu umożliwiającego obsługę mieszkańców Pomorza w ramach tworzonego na Pomorzu systemu biletowego.
FALA będzie narzędziem informatycznym, które zintegruje rozproszone systemy biletowe w różnych miastach województwa i połączy je z systemami kolejowymi PKP SKM oraz Polregio. Dzięki temu pasażer, wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu nie będzie musiał kupować odrębnych biletów u każdego z organizatorów transportu. Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe – odbijając się na specjalnych czytnikach kartą komunikacyjną, kartą bankową lub smartfonem z zainstalowaną aplikacją.
Choć system z założenia będzie przystosowany do samodzielnej obsługi, na terenie województwa uruchomionych zostanie na początek ponad 20 punktów obsługi klienta, które zapewnią pomoc osobom z ograniczonymi umiejętnościami obsługi komputera czy smartfonu. W każdym z POK-ów będzie można uzyskać pomoc przy założeniu konta, sprawdzić swoje dane, doładować swoje konto określoną kwotą lub biletem okresowym oraz uzyskać wiele informacji na temat transportu publicznego w regionie.
20 POKów
Spółka InnoBaltica, która na zlecenie pomorskich samorządów odpowiada za wdrożenie systemu FALA, chce jak najlepiej przygotować mieszkańców Pomorza na nadchodzące zmiany i dlatego sieć POK-ów organizuje już teraz. Działać one będą na bazie istniejących punktów obsługi pasażera oraz na bazie punktów informacji turystycznej. Wszystko po to, żeby w momencie uruchomienia nowego systemu mieszkańcy Pomorskiego wiedzieli dokąd się udać po wsparcie – o ile takie będzie potrzebne.
Lista miast, w których działać będą punkty obsługi klienta systemu FALA (w niektórych miastach będą to dwa albo nawet trzy POK-i) to:
- Gdańsk,
- Gdynia,
- Tczew,
- Kwidzyn,
- Chojnice,
- Miastko,
- Słupsk,
- Ustka,
- Lębork,
- Wejherowo,
- Władysławowo,
- Rumia.
Spółka InnoBaltica prowadzi rozmowy z kilkoma jeszcze miastami w sprawie uruchomienia na ich terenie kolejnych punktów.
Start w Ustce
Jako pierwsze w sprzęt informatyczny systemu FALA zostaną wyposażone punkty obsługi klienta w Ustce. Harmonogram montażu rozpisany jest do końca lutego.
Przypomnijmy: system FALA będzie uruchamiany etapami. Jako pierwsza zacznie działać aplikacja mobilna – w połowie bieżącego roku. Od tego momentu zacznie się montaż tzw. walidatorów, czyli kasowników. Bedzie to 850 urządzeń na przystankach kolejowych oraz 5300 urządzeń w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusach, trolejbusach i tramwajach). Na początku 2023 roku kasowniki zaczną działać, a mieszkańcy Pomorza i turyści będą się mogli na nich odbijać już nie tylko swoimi smartfonami, ale także specjalnymi kartami komunikacyjnymi FALA, które wydawane będą w całym regionie, a także kartami bankowymi.
W minionym tygodniu w gdańskich tramwajach rozpoczął się już montaż tzw. holderów, czyli specjalnych uchwytów, do których przymocowane zostaną nowe kasowniki.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze