Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arriva przypomina o prawach pasażerów w transporcie autobusowym

infotrans
07.11.2014 15:50
0 Komentarzy
Od 1 marca 2013 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczące praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2006/2004(i). Rozporządzenie ma zastosowanie (z zastrzeżeniem określonych wyjątków), do pasażerów podróżujących w ramach usług regularnych dla nieokreślonych kategorii pasażerów, w przypadku gdy miejsce, w którym pasażerowie wchodzą na pokład pojazdu lub w którym opuszczają pokład pojazdu, znajduje się na terytorium Unii Europejskiej oraz w przypadku gdy długość trasy, na jakiej świadczona jest usługa, wynosi minimum 250 km. Niektóre przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do wszystkich usług, w tym również usług obejmujących krótsze trasy. W przypadku usług świadczonych na długich trasach (powyżej 250 km), nowe prawa obejmują m.in. usług świadczonych na długich trasach (tzn. powyżej 250 km) rozporządzenie gwarantuje:
– odpowiednią pomoc (przekąski, posiłki i napoje odpowiednio do czasu oczekiwania lub opóźnienia, o ile sa dostępne w autobusie lub terminalu lub mogą być w rozsądnym zakresie dostarczone, a w razie gdy konieczny jest pobyt w hotelu –pokój hotelowy lub inne zakwaterowanie przez maksymalnie dwie noce za łączną kwotę 80 EUR za noc, z wyjątkiem przypadków wystąpienia bardzo złych warunków pogodowych i poważnych klęsk żywiołowych) w razie odwołania lub opóźnienia odjazdu z terminalu powyżej 90 minut w przypadku podróży dłuższej niż trzy godziny,
– gwarancję zwrotu ceny biletu za niewykonaną część podróży lub za już wykonaną część podróży, jeżeli nie służy ona w żaden sposób realizacji jakiegokolwiek celu związanego z pierwotnym planem podróży albo kontynuacji podróży lub zmiany trasy w przypadku nadkompletu, odwołania lub opóźnienia o ponad 120 minut w stosunku do planowego czasu rozpoczęcia podróży,
– odszkodowanie w wysokości 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia o ponad 120 minut w stosunku do planowego czasu rozpoczęcia podróży, odwołania podróży lub jeśli przewoźnik nie zaoferuje pasażerowi zmiany trasy lub zwrotu kosztów,
– informację w przypadku odwołania usługi lub opóźnienia rozpoczęcia podróży,
– ochronę pasażerów w przypadku śmierci, odniesienia obrażeń, utraty lub uszkodzenia w związku z wypadkami drogowymi w szczególności w odniesieniu do natychmiastowych praktycznych potrzeb wynikających z wypadku (w tym do dwóch noclegów w hotelu za całkowitą kwotę wynoszącą 80 EUR za noc),
– szczególną nieodpłatną pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej w terminalach i na pokładzie, a w razie konieczności nieodpłatny przewóz osób towarzyszących.
 
Autobusy w barwach Arriva
Ponadto następujące prawa przysługują w przypadku wszystkich usług (także na trasach krótszych niż 250 km): (również na trasach krótszych niż 250 km):
–  niedyskryminacja bezpośrednia lub pośrednia ze względu na obywatelstwo w odniesieniu do taryf i warunków umownych dla pasażerów,
–   niedyskryminacyjne traktowanie osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz odszkodowanie z tytułu utraty lub uszkodzenia ich sprzętu służącego do poruszania się w razie wypadku.

Komentarze