Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Apka do planowania podróży w Warszawie za ponad 8 mln zł? Jest oferta

infotrans
28.11.2023 18:08
0 Komentarzy

27 listopada Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał otwarcia ofert w przetargu na wdrożenie systemu do planowania podróży i poruszania się WTP, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.

To już trzeci taki przetarg ZTM Warszawa i tym razem wreszcie udało się pozyskać jednego oferenta. Poprzednie dwa przetargi kończyły się unieważnieniami, z uwagi na brak ofert.

Zamówienie z opcją

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest usługa budowy i wdrożenia systemu do wspierania poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym, z uwzględnieniem rozwiązań dedykowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Zamawiający zastrzegł możliwość skorzystania z prawa opcji, które polegać będzie:

  • na świadczeniu przez wykonawcę usług rozwoju w wymiarze do 6000 roboczogodzin w terminie do 36 miesięcy od dnia zakończenia zamówienia podstawowego (opcja nr 1),
  • na świadczeniu przez wykonawcę usług zapewnienia i utrzymania infrastruktury serwerowo programowej wraz ze zmianami wynikającymi z realizacji usług rozwoju w okresie 3 lat od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego (opcja nr 2).
Apka do planowania podróży w Warszawie za ponad 8 mln zł? Jest oferta

Aplikacja mobilna dla pasażerów

Celem systemu jest wsparcie, w formie pozycjonowania, nawigowania i informowania pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością wzroku. Jego realizacja odbywać się będzie poprzez udostępnienie pasażerom aplikacji mobilnej umożliwiającej:

  • planowanie podróży, wraz z funkcjami wsparcia poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym,
  • nawigację do wszystkich przystanków autobusowych i tramwajowych WTP, wejść do stacji metra, wejść na stacje pasażerskie,
  • przekazywanie informacji kontekstowej, w tym o położeniu i infrastrukturze przystanku autobusowego i tramwajowego WTP oraz prezentacja opartego o czas rzeczywisty rozkładu jazdy pojazdów WTP dla danego przystanku,
  • przekazywanie informacji kontekstowej o wejściach do stacji metra, wejściach na stacje pasażerskie oraz prezentację rozkładów jazdy metra i pociągów SKM, KM i WKD (dane przewoźników),
  • przedstawianie informacji o numerze linii i przystanku końcowym danego pojazdu.

System ma być przeznaczony dla następujących grup użytkowników:

  • pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego, WKD i KM,
  • mieszkańców,
  • turystów,
  • osób ze szczególnymi potrzebami, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Przepaść cenowa

27 listopada ZTM Warszawa pozyskała jedną ofertę w opisywanym przez nas przetargu. Do zamawiającego wpłynęła propozycja od firmy:

  • MOPLI – cena 8 863 051,41 PLN.

Między propozycją cenową oferenta, a budżetem ZTM na sfinansowanie tego zadania jest przepaść. ZTM ma przygotowaną kwotę w wysokości 3 889 169,99 PLN. Brakuje zatem niespełna 5 mln zł. W tej sytuacji raczej mało prawdopodobne wydaje się pozytywne rozstrzygnięcie przetargu. Będzie czwarte podejście? Musimy poczekać.

Więcej informacji o funkcjonalnościach planowanej do wdrożenia aplikacji można zasięgnąć na stronie przetargowej ZTM Warszawa: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/108070/details

Komentarze