Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

30 proc. tegorocznych skarg konsumentów dotyczy podróży

infotrans
07.09.2021 11:00
0 Komentarzy
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) od początku 2021 r. otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów – poinformowało w piątek, 3 września, ECK.

Jak dodano, 30 proc. wszystkich skarg w bieżącym roku dotyczy problemów związanych z podróżowaniem, jak m.in. opóźniony, odwołany lot; uszkodzony, niedostarczony bagaż.

prawa konsumenta

Jak poinformowało w piątkowej informacji prasowej działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie, we wrześniu rusza kampania promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.

„Sygnalizujemy, jakie problemy mogą się przytrafić pasażerom podczas podróży oraz informujemy, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc” – przekazano w informacji prasowej.

Europejskie Centrum Konsumenckie przekazało, że od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów.

„Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30 proc. wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.

Razem z PPL

Jak wyjaśniono, kampania jest realizowana dzięki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”. Spoty informacyjne będą wyświetlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesięciu regionalnych portach lotniczych.

ECK podało przykład pasażera, który leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR.

„Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż”- napisano.

ECK przekazało, że w sytuacji braku dojścia do porozumienia ze sprzedawcą zarejestrowanym w innym kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, pasażer może się do nich zgłosić po pomoc lub poradę. (PAP)

Komentarze