Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

14 podmiotów chce wdrożyć nową taryfę w krakowskich autobusach i tramwajach

infotrans
15.02.2022 09:00
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie chce wdrożyć taryfę MTT/PaYG (Mass Transit Transaction – VISA) / Pay as You Go – Mastercard) w Komunikacji Miejskiej. Taryfa ta ma polegać na tym, że pasażerowie wsiadający do pojazdu będą w kasownikach potwierdzać czas wejścia do pojazdu, a następnie przy wysiadaniu – czas wyjścia z pojazdu. Na tej podstawie system naliczy odpowiednią opłatę za przejazd, stosownie do czasu przejazdu. ZTP znalazł aż 14 firm, które są zainteresowane wdrożeniem nowej taryfy.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

ZTP Kraków postawił na dialog konkurencyjny, w którym wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło 14 podmiotów:

  • Ridango AS,
  • FLOWBIRD SAS,
  • Mennica Polska S.A.,
  • PIXEL sp. z o.o.,
  • Cubic Transportation Systems Limited,
  • Konsorcjum: Asseco Data Systems S.A. i Mikroelektronika, spol. s r.o.,
  • Konsorcjum: Vayapay Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (B.V.) i Ximedes Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (B.V.),
  • Trapeze Poland sp. z o.o.,
  • Konsorcjum: Atos Polska S.A. i R&G Plus Sp. z o. o.,
  • ASEC S.A.,
  • Hitachi Europe Limited i Hitachi Rail STS S.p.,
  • GMV INNOVATING SOLUTIONS sp. z o.o.,
  • Mera – Serwis SGL Sp. z o.o. SKA,
  • Konsorcjum: Thales Polska sp. z o.o. i Revenue Collection Systems France SAS.

Co dalej?

Od momentu złożenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ZTP ma 20 dni na ich ocenę i kwalifikację wykonawców do dialogu. W kolejnym etapie nastąpi dialog konkurencyjny – w terminie 90 dni od przekazania wyników oceny wniosków. W czasie do 30 dni od zakończenia dialogu, ZTP zaprosi wykonawców do składania ofert. Ich ocena nastąpi w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert.

ZADANIA W RAMACH INWESTYCJI

Zadanie polegające na wdrożeniu taryfy MTT/PaYG obejmuje w szczególności:

  • przeprowadzenie prac analitycznych, zaprojektowanie, budowa, wykonanie, dostawa, instalacja, wdrożenie, a także utrzymanie i konfiguracja systemu konto-centrycznego, umożliwiającego dokonanie zakupu biletów KMK za pomocą Zbliżeniowych Kart Płatniczych oraz Nośników Biletów KMK z funkcją e-Portmonetki,
  • dostawa fabrycznie nowego sprzętu w postaci kasowników EMV oraz urządzeń kontrolerskich,
  • stworzenie i dostarczenie, a także modyfikacja, w przypadku zmian w trakcie trwania licencji, pełnej dokumentacji z wdrożonego projektu,
  • montaż infrastruktury (w tym roboty budowlane związane z instalacją i podłączeniem do sieci dystrybucyjnej),
  • stworzenie portalu pasażera, w ramach którego pasażer będzie mógł zweryfikować historię zakupu biletów KMK oraz zdefiniować przysługujące mu ulgi,
  • przeprowadzenie szkoleń administratorów i operatorów systemu,
  • obsługa gwarancyjna, obejmująca utrzymanie w sprawności projektu przez okres minimum 6 lat od daty odbioru końcowego bez uwag,
  • udzielanie bieżącego wsparcia w utrzymaniu projektu, świadczonego przez specjalistów IT w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia w okresie gwarancji.

KASOWNIKI DO TRANSAKCJI ZBLIŻENIOWYCH

Podstawą działania nowej taryfy będą kasowniki EMV. Jednym z zadań wykonawcy będzie uzyskanie dla zamawiającego kasowników EMV do montażu w pojazdach komunikacji miejskiej (typ A – bez mechanicznej kieszeni i typ B – ze szczeliną do walidacji biletu papierowego), montażu w przestrzeni publicznej (typ C) lub integracji z innymi systemami (typ D – przeznaczone do wbudowania w inne urządzenia). Przez kasownik zamawiający rozumie kompletne urządzenie, które odpowiada za wszystkie funkcjonalności (od prezentacji, przez transmisję danych, do procesowania operacji; typ A, B, C), jak również urządzenie, które odpowiada jedynie za transmisję danych oraz procesowanie operacyjne, natomiast warstwa prezentacji została przeniesiona do innego urządzenia (typ D). Dostarczone kasowniki powinny posiadać odpowiednie certyfikacje oraz spełniać normy adekwatne do obsługi rozwiązań związanych z płatnościami zbliżeniowymi, a także dysponować odpowiednimi modułami bezpieczeństwa. Zamawiający na potrzeby inwestycji potrzebuje pozyskać około 4 500 kasowników EMV różnego typu wraz z możliwością płynnego zwiększania tego ilostanu z bieżącymi potrzebami zamawiającego. Kasowniki powinny być przystosowane do pracy w trybie autonomicznym lub zależnym od autokomputera pojazdowego. ZTP przewiduje dostarczenie kasowników w modelu dzierżawy urządzeń wraz z serwisem i utrzymaniem systemu. Planowany okres wynosi minimum 4 lata.

Komentarze