Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zawalił się most tramwajowy w Dreźnie. To szerszy problem w Niemczech?

infotram
15.09.2024 12:45
0 Komentarzy

Po zawaleniu się w środę części mostu Caroli w Dreźnie eksperci wzywają do renowacji 30 tys. mostów w całych Niemczech.

„Wszystkie mosty zbudowane przed 1980 r. są naszymi +problematycznymi pacjentami+” – powiedział portalowi RND specjalista ds. mostów Martin Mertens z Uniwersytetu w Bochum.

Spis treści:

  1. Co było przyczyną zawalenia się części mostu Caroli w Dreźnie według wstępnych ustaleń?
  2. Dlaczego mosty zbudowane przed 1980 r. w Niemczech są uważane za „problematycznych pacjentów”?
  3. Jakie są obawy Niemieckiej Służby Meteorologicznej (DWD) związane z zawaleniem się mostu Caroli i nadchodzącymi opadami deszczu?

Most runął do Łaby

Część mostu Caroli, jednego z najważniejszych mostów w Dreźnie w Saksonii we wschodnich Niemczech, runęła w środę nad ranem do rzeki Łaby. Nikt nie został ranny. Władze miasta oceniły, że poważnie zagrożone zawaleniem są inne części konstrukcji. Odcinek mostu o długości ok. 100 metrów leży obecnie w rzece, a część brzegu pozostaje zamknięta.

Po środowym wypadku w Dreźnie Główny Związek Niemieckiego Przemysłu Budowlanego zaapelował, aby renowacja niemieckich mostów była najwyższym priorytetem – podał portal RND. Ekspert ds. mostów Martin Mertens z Uniwersytetu w Bochum ocenił, że „wszystkie główne mosty zbudowane (w Niemczech – PAP) przed 1980 r. są naszymi +problematycznymi pacjentami+”. Podkreślił przy tym, że politycy powinni zareagować na wydarzenia w Dreźnie. „Drezno wyraźnie pokazuje, że jest +pięć po dwunastej+” – powiedział Mertens redakcji RND.

Do rozpoczęcia „ofensywy inwestycyjnej” na rzecz infrastruktury wezwało rząd federalny i władze krajów związków Niemieckie Stowarzyszenie Miast i Gmin. Szacuje się, że połowa z 60 tys. mostów należących do władz lokalnych nie jest w dobrym stanie i wymaga remontu – napisał portal RND. Ponadto gminy mają zaległości inwestycyjne w infrastrukturę w wysokości 186 mld euro.

Most Caroli w Dreźnie jest mostem z betonu sprężonego zbudowanym w 1971 r. Jego dwie części A i B zostały odnowione w ostatnich latach. Ostatnia sekcja C, która się zwaliła, miała być wyremontowana w przyszłym roku. Badane są przyczyny zawalenia się konstrukcji. Wstępnie ustalenia wskazują, że przyczyną wypadku była korozja w wyniku złej konserwacji mostu w przeszłości – czytamy na portalu tygodnika „Die Zeit”.

Znajdująca się w rzece część mostu w połączeniu z zapowiadanymi opadami deszczu w Saksonii oraz w rejonie Czech niepokoi Niemiecką Służbę Meteorologiczną (DWD). Intensywne opady w rejonie przygranicznym Niemiec, Polski, Czech i Austrii mogą mieć wpływ na wzrost poziomu wody w Łabie – ostrzega dziennik „Sueddeutsche Zeitung”.

Komentarze