Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie 38 tramwajów Škoda 39T już na torach Ostrawy

infotram
02.09.2024 11:45
0 Komentarzy

Dopravní podnik Ostrava (DPO) ogłosił zakończenie ważnego etapu modernizacji swojej floty tramwajowej. Oficjalnie przejęto ostatni z 38 nowoczesnych tramwajów typu Škoda 39T, które w najbliższych dniach zostaną włączone do regularnego ruchu miejskiego.

Tramwaje te są najnowocześniejszymi pojazdami w parku maszynowym DPO, a mieszkańcy Ostravy mogą je spotkać na różnych liniach od 2022 roku.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla środowiska naturalnego przynosi wprowadzenie nowych tramwajów Škoda 39T do floty miejskiego transportu w Ostravie? Czy są one bardziej ekologiczne w porównaniu do starszych modeli?
  2. Jakie są plany DPO na przyszłość w kontekście dalszej modernizacji taboru tramwajowego? Czy Ostrava planuje kontynuować współpracę z Škoda Group przy kolejnych projektach?
  3. Jakie są wrażenia pasażerów po wprowadzeniu nowych tramwajów Škoda 39T do regularnej eksploatacji? Czy zostały przeprowadzone ankiety lub badania oceniające satysfakcję podróżnych z nowego taboru?
Dopravní podnik Ostrava (DPO) ogłosił zakończenie ważnego etapu modernizacji swojej floty tramwajowej. Oficjalnie przejęto ostatni z 38 nowoczesnych tramwajów typu Škoda 39T, które w najbliższych dniach zostaną włączone do regularnego ruchu miejskiego.
Tramwaje DPO

Rozbudowa Floty i Finansowanie

Początkowo planowano dostawę 35 tramwajów, jednak dzięki opcji rozszerzenia kontraktu, do zamówienia dołączono dodatkowe trzy pojazdy. DPO sukcesywnie odbierał nowe tramwaje w ciągu ostatnich tygodni, a pełny koszt całego zamówienia wyniósł ponad 1,9 miliarda koron. Część środków na zakup – w tym na sześć tramwajów – pochodziła z dotacji unijnych w ramach Zintegrowanego Regionalnego Programu Operacyjnego (IROP) z poprzedniego okresu programowania. Kolejne 10 tramwajów zostało uwzględnionych w trzech projektach mających na celu modernizację taboru DPO, których celem jest maksymalna ekologizacja miejskiego transportu publicznego. Te projekty są również współfinansowane z funduszy unijnych, które pokrywają 85% kosztów kwalifikowanych.

Komfort i Nowoczesność

Tramwaje Škoda ForCity Smart 39T zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o potrzebach mieszkańców Ostravy. Ciekawostką jest konstrukcja przodu tramwaju, której kształt nawiązuje do wieży wydobywczej, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo pieszych.

„Jesteśmy dumni, że udało nam się pomyślnie zakończyć ten kilkuletni projekt. Nowe tramwaje oferują najwyższy komfort podróży – są niskopodłogowe, klimatyzowane, komfortowe, wyposażone w Wi-Fi i porty USB, a ich maksymalna prędkość to 80 km/h. Wkrótce wzbogacimy je także o system antykolizyjny, który już sprawdził się w innych naszych nowoczesnych tramwajach,” powiedział Daniel Morys, prezes zarządu i dyrektor generalny DPO.

Modernizacja Transportu Publicznego

Jan Dohnal, prezydent Ostravy, podkreśla, że jakość i efektywność transportu publicznego odzwierciedla wizerunek miasta. „Transport publiczny to nie tylko sposób przemieszczania się, ale także wizytówka miasta. Cieszy nas, że mieszkańcy Ostravy mają teraz do dyspozycji nowoczesne i komfortowe środki transportu, które podnoszą jakość ich podróży.”

Specyfikacja Techniczna

Każdy z tramwajów Škoda 39T ma 60 miejsc siedzących i 140 miejsc stojących, a jego długość wynosi 26,6 metra. Maksymalna wysokość z opuszczonym pantografem to 3,6 metra, a masa pustego pojazdu przekracza 36 ton (z pasażerami do 56 ton). Prędkość maksymalna tramwaju to 80 km/h. Dzięki wprowadzeniu nowych tramwajów, z eksploatacji całkowicie wycofano przestarzały typ tramwajów wysokopodłogowych T6, a także częściowo wycofano modele T3.

Ostrava z dumą wita nowy rok szkolny z najnowocześniejszym parkiem tramwajowym, który został wyprodukowany bezpośrednio w miejscowym zakładzie produkcyjnym Škoda Ekova w Martinovie. To kolejny krok w kierunku modernizacji i ekologizacji miejskiego transportu publicznego, który ma na celu poprawę komfortu podróżowania i jakość życia mieszkańców Ostravy.

Komentarze