Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie linie tramwajowe 0L i 0P już nie wrócą

infotram
13.08.2024 11:45
0 Komentarzy

We Wrocławiu pojawi się nowa linia tramwajowa, która połączy Pilczyce z Kowalami. Na nowej trasie.

Według informacji przekazanych przez Gazetę Wrocławską w związku z tym zmienione zostanie także kursowanie linii 14. Zdecydowano również, że linie okólne 0L i 0P nie wrócą do użytku, co wpłynie na siatkę połączeń w rejonie Nadodrza.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne zmiany w kursowaniu linii 14 zostaną wprowadzone w związku z uruchomieniem nowej linii 24?
  2. Jakie są główne powody, dla których linie okólne 0L i 0P nie wrócą na wrocławskie tory, pomimo zakończenia remontu ul. Pomorskiej?
  3. Jakie korzyści dla mieszkańców zachodnich osiedli Wrocławia przewiduje się w związku z uruchomieniem nowej linii tramwajowej 24?
Tramwaje MPK Wrocław
Wrocławskie tramwaje

Nowa linia tramwajowa

Ratusz planuje, aby numer 24 nadano nowej linii tramwajowej, która połączy Pilczyce z Kowalami. Trasa będzie prowadzić przez takie miejsca jak Popowice, Szczepin, Nadodrze, Karłowice i Różankę.

Dokładny przebieg trasy linii 24 to: Pilczyce – ul. Lotnicza – ul. Milenijna – ul. Popowicka – ul. Starogroblowa – ul. Długa – most Dmowskiego – ul. Dmowskiego – most Mieszczański – ul. Dubois – ul. Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Trzebnicka – ul. św. Wincentego – ul. Słowiańska – ul. Jedności Narodowej – mosty Warszawskie – al. Kromera – ul. Toruńska – ul. Kwidzyńska – pętla Kowale.

Planowane uruchomienie nowej linii odbędzie się jeszcze w tym roku, po zakończeniu prac remontowych torów przy pl. Powstańców Wielkopolskich oraz rozjazdu przy zajezdni Ołbin na ul. Słowiańskiej. Obecnie trwa przetarg na te inwestycje – informuje Izabela Duchnowska, radna Wrocławia.

Wiceprezydent Wrocławia, Ryszard Kessler, podkreśla, że linia 24 ma zaspokoić potrzeby mieszkańców zachodnich osiedli, oferując połączenie z ul. Lotniczej przez ul. Popowicką, a także wzmocnić komunikację w rejonie Nadodrza. Wraz z uruchomieniem nowej linii, trasa linii 14 zostanie zmieniona – nie będzie już przebiegać przez Pomorską, plac Jana Pawła II, czy plac Orląt Lwowskich, lecz przez mosty Pomorskie, Nowy Świat, ul. Kazimierza Wielkiego, Krupniczą, Sądową do placu Legionów, a następnie kontynuować trasę na Klecinę.

Ostatecznie zdecydowano, że linie okólne 0L i 0P nie wrócą, co tłumaczone jest wynikami badań i obserwacji, które pokazały, że linie te miały najmniejsze obłożenie pasażerów spośród wszystkich wrocławskich tramwajów. Zamiast tego, nowa linia 24 ma dodatkowo zwiększyć częstotliwość połączeń w centrum miasta, na trasach pokrywających się z dawnymi liniami okólnymi.  

Komentarze