Wrocławskie linie tramwajowe 0L i 0P już nie wrócą
We Wrocławiu pojawi się nowa linia tramwajowa, która połączy Pilczyce z Kowalami. Na nowej trasie.
Według informacji przekazanych przez Gazetę Wrocławską w związku z tym zmienione zostanie także kursowanie linii 14. Zdecydowano również, że linie okólne 0L i 0P nie wrócą do użytku, co wpłynie na siatkę połączeń w rejonie Nadodrza.
Spis treści:
- Jakie konkretne zmiany w kursowaniu linii 14 zostaną wprowadzone w związku z uruchomieniem nowej linii 24?
- Jakie są główne powody, dla których linie okólne 0L i 0P nie wrócą na wrocławskie tory, pomimo zakończenia remontu ul. Pomorskiej?
- Jakie korzyści dla mieszkańców zachodnich osiedli Wrocławia przewiduje się w związku z uruchomieniem nowej linii tramwajowej 24?
Nowa linia tramwajowa
Ratusz planuje, aby numer 24 nadano nowej linii tramwajowej, która połączy Pilczyce z Kowalami. Trasa będzie prowadzić przez takie miejsca jak Popowice, Szczepin, Nadodrze, Karłowice i Różankę.
Dokładny przebieg trasy linii 24 to: Pilczyce – ul. Lotnicza – ul. Milenijna – ul. Popowicka – ul. Starogroblowa – ul. Długa – most Dmowskiego – ul. Dmowskiego – most Mieszczański – ul. Dubois – ul. Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Trzebnicka – ul. św. Wincentego – ul. Słowiańska – ul. Jedności Narodowej – mosty Warszawskie – al. Kromera – ul. Toruńska – ul. Kwidzyńska – pętla Kowale.
Planowane uruchomienie nowej linii odbędzie się jeszcze w tym roku, po zakończeniu prac remontowych torów przy pl. Powstańców Wielkopolskich oraz rozjazdu przy zajezdni Ołbin na ul. Słowiańskiej. Obecnie trwa przetarg na te inwestycje – informuje Izabela Duchnowska, radna Wrocławia.
Wiceprezydent Wrocławia, Ryszard Kessler, podkreśla, że linia 24 ma zaspokoić potrzeby mieszkańców zachodnich osiedli, oferując połączenie z ul. Lotniczej przez ul. Popowicką, a także wzmocnić komunikację w rejonie Nadodrza. Wraz z uruchomieniem nowej linii, trasa linii 14 zostanie zmieniona – nie będzie już przebiegać przez Pomorską, plac Jana Pawła II, czy plac Orląt Lwowskich, lecz przez mosty Pomorskie, Nowy Świat, ul. Kazimierza Wielkiego, Krupniczą, Sądową do placu Legionów, a następnie kontynuować trasę na Klecinę.
Ostatecznie zdecydowano, że linie okólne 0L i 0P nie wrócą, co tłumaczone jest wynikami badań i obserwacji, które pokazały, że linie te miały najmniejsze obłożenie pasażerów spośród wszystkich wrocławskich tramwajów. Zamiast tego, nowa linia 24 ma dodatkowo zwiększyć częstotliwość połączeń w centrum miasta, na trasach pokrywających się z dawnymi liniami okólnymi.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze