Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

We Wrocławiu będą wyższe przystanki tramwajowe

infotram
08.10.2024 14:45
0 Komentarzy

Przystanek „Opera” na pl. Teatralnym dla podróżujących w kierunku ul. Widok oraz wszystkie trzy przystanki na ulicy Szewskiej: „Oławska”, „Wita Stwosza” i „Ossolineum (Uniwersytecka)”, zostaną przybliżone do krawędzi torów i wyniesione, aby korzystanie z nich było wygodniejsze.

To ważne przede wszystkim dla niepełnosprawnych i osób z ograniczeniami ruchowymi oraz dla rodziców z dziećmi w wózkach.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie przebudowa przystanków tramwajowych na Szewskiej i Teatralnym, szczególnie w kontekście podniesienia peronów i zmniejszenia przestrzeni między peronem a wagonem?
  2. W jaki sposób firma Zaberd planuje zrealizować wszystkie prace związane z przebudową przystanków w niecałe pół roku, biorąc pod uwagę zakres prac, takich jak odwodnienie i elementy małej architektury?
  3. Jakie udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością zostaną wprowadzone na nowych przystankach, szczególnie w kontekście ramp najazdowych i kostki integracyjnej?
Przystanek we Wrocławiu
Przystanek we Wrocławiu/foto: UM Wrocław

Jak zmienią się przystanki na Szewskiej i Teatralnym?

Obecnie na tych czterech przystankach pasażerowie wsiadają z poziomu torów. Po przebudowie będą one wyższe, a przestrzeń dzieląca krawędź peronu od wagonu będzie minimalna. 

Miasto podpisuje umowę wartą 1,8 mln zł ze zwycięzcą przetargu – firmą Zaberd. W niecałe pół roku ma ona za zadanie:

  • przebudować perony tramwajowe poprzez dosunięcie krawężnika bliżej osi torowiska,
  • podnieść powierzchnię peronów przystankowych oraz wybudować rampy najazdowe,
  • przebrukować pozostałe powierzchnie celem uzyskania jednolitej płaszczyzny,
  • zbudować system odwodnienia w postaci kanalizacji deszczowej oraz odwodnienia liniowego,
  • wprowadzić kostkę integracyjną,
  • wykonać elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariera energochłonna, balustrada, bariera/szykana betonowa),
  • wykonanać elementy małej architektury (ławki, kosze, tablice informacyjne, stojaki rowerowe, latarnie),
  • wybudować tablicę podsystemu DIP.

Przystankowe inwestycje na Grabiszynie, Ołbinie i Placu Grunwaldzkim 

Jakość podróżowania istotnie zmieni się już wkrótce dla pasażerów korzystających z przystanków „Hutmen” na Grabiszyńskiej. Zostały one przerobione – analogicznie, jak przystanki „Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)” – na wiedeńskie. Na wysokość chodnika wyniesiona została część jezdni, z której wsiada się do tramwaju.

Komentarze