We Frankfurcie paczki pojadą tramwajem
Verkehrsgesellschaft Frankfurt (VGF), we współpracy z Uniwersytetem Nauk Stosowanych we Frankfurcie (Frankfurt UAS) oraz firmą Amazon, rozpoczęła innowacyjny projekt testowy, który ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i odciążenie ruchu w centrum miasta.
Do 4 października 2024 roku przeprowadzany jest test transportu paczek za pomocą specjalnie przystosowanej tramwajowej linii towarowej, nazwanej „Gütertram”.
Spis treści:
- Jakie są wyniki dotychczasowych testów „Gütertram” i czy projekt spełnia oczekiwania w zakresie redukcji emisji CO₂ oraz usprawnienia ruchu w centrum Frankfurtu?
- Czy planowane jest rozszerzenie projektu na inne miasta w Niemczech, jeśli testy zakończą się sukcesem?
- Jakie były największe wyzwania techniczne i logistyczne związane z wdrożeniem tramwaju towarowego do transportu paczek w Frankfurcie?
Jak działa Gütertram?
Pomysł polega na tym, aby paczki i przesyłki były transportowane przy pomocy tramwaju, który porusza się od obrzeży miasta do jego centrum. W samym centrum paczki są przeładowywane na elektryczne rowery towarowe (E-Lastenräder), które dostarczają przesyłki bezpośrednio do odbiorców. Dzięki temu rozwiązaniu, transport paczek odbywa się bezemisyjnie w ścisłym centrum miasta, co pozwala na zmniejszenie zatorów drogowych oraz redukcję emisji CO₂.
Korzyści dla miasta i środowiska
W skali roku przez Niemcy przewożonych jest kilka miliardów paczek, co generuje ogromny ruch drogowy i znaczące emisje dwutlenku węgla. Dzięki wykorzystaniu transportu tramwajowego, projekt ten ma na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu transportu towarowego na środowisko naturalne, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Transport paczek z wykorzystaniem tramwaju jest bardziej przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza potrzebę korzystania z pojazdów spalinowych, które przyczyniają się do emisji szkodliwych gazów.
Testy i przyszłość projektu
Testy „Gütertram” rozpoczęły się 6 września i potrwają do 4 października. W tym okresie paczki są regularnie przewożone przez specjalny tramwaj, a ich dalsza dystrybucja odbywa się przy pomocy elektrycznych rowerów towarowych. Jeśli projekt okaże się sukcesem, może stać się stałym elementem systemu logistycznego miasta Frankfurt, służąc jako przykład innowacyjnego i zrównoważonego podejścia do transportu paczek w miastach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze