Warszawa z przetargiem na 160 nowych tramwajów. W tym gigantyczna opcja
27 stycznia 2025 roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dostawę tramwajów niskopodłogowych.
Zamówienie obejmuje zarówno część gwarantowaną, jak i opcjonalną, a jego realizacja została podzielona na kilka kluczowych etapów. Realizacja tego zamówienia ma na celu zastąpienie starszych, wysokopodłogowych pojazdów oraz obsługę nowych tras tramwajowych, takich jak linie na Kasprzaka, do Wilanowa czy przez ulicę Gagarina
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele nowego przetargu ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie?
- Jakie wymagania muszą spełnić oferenci, aby wziąć udział w przetargu?
- Jakie były wyniki ostatniego dużego zamówienia Tramwajów Warszawskich, realizowanego przez Hyundai Rotem?
20 jednokierunkowych
Przedmiot zamówienia to dostawa 20 jednokierunkowych tramwajów wieloczłonowych (część gwarantowana) oraz możliwość dostawy aż 140 tramwajów (44 jednokierunkowych i 96 dwukierunkowych) w ramach opcji.
Wszystkie tramwaje mają być wyposażone w pakiety naprawcze, eksploatacyjne, materiały do napraw głównych, dokumentację techniczną wraz z licencjami, specjalistyczne wyposażenie obsługowe oraz symulatory. Dodatkowo wykonawca będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie szkoleń oraz napraw powypadkowych w okresie gwarancji.
Wymagania techniczne obejmują m.in. niskopodłogowe przedziały pasażerskie, napęd energoelektroniczny, rozwiązania minimalizujące emisję hałasu, długość podłogi dostosowaną do standardów miejskich oraz szczegółowe parametry dotyczące lokalizacji drzwi i ergonomii.
Przetargowe wymagania
Zamawiający wymaga od oferentów udokumentowanego doświadczenia w dostawie co najmniej 15 tramwajów niskopodłogowych, dostarczonych w ramach maksymalnie dwóch kontraktów w ciągu ostatnich 5 lat. Dodatkowo wykonawca musi wykazać się zdolnością finansową na poziomie co najmniej 50 mln PLN oraz rocznym obrotem w wysokości minimum 250 mln PLN w jednym z ostatnich trzech lat.
Na oferty zamawiający czeka do 2 kwietnia 2025 roku, do godziny 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: cena (62%), zużycie energii (14%), rozwiązania techniczne (14%) oraz inne aspekty, takie jak ograniczenie emisji hałasu czy plan utrzymania tramwajów. Warto zaznaczyć, że procedura przetargowa odbywa się zgodnie z dyrektywą 2014/25/UE.
Pełne szczegóły zamówienia dostępne są na stronie: https://tw.ezamawiajacy.pl/pn/tw/demand/190650/notice/public/details.
Ostatnie zakupy
Ostatnie zakupy Tramwajów Warszawskich obejmowały m.in. dostawę 123 tramwajów od koreańskiego producenta Hyundai Rotem na kwotę ponad 2 mld PLN, co czyniło je największym zamówieniem w historii polskiego transportu miejskiego. W ramach tego kontraktu do Warszawy trafiły:
- 85 tramwajów dwukierunkowych pięcioczłonowych o długości około 32,5 metra,
- 18 tramwajów jednokierunkowych pięcioczłonowych o tej samej długości,
- 20 krótszych tramwajów jednokierunkowych trójczłonowych o długości około 24 metrów.
Dostawy tych pojazdów zakończyły się w 2023 roku, co znacząco odmłodziło flotę warszawskich tramwajów. Równolegle władze spółki zdecydowały, że nie będą nabywać używanych tramwajów. Prezes Tramwajów Warszawskich, Wojciech Bartelski, argumentuje, że takie rozwiązanie nie ma sensu ze względu na różnice techniczne oraz konieczność dostosowania infrastruktury. Spółka skupia się więc na zakupie nowych pojazdów, które spełniają współczesne standardy i wymagania pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze