Tureckie tramwaje dla Krakowa? Bozankaya tańsza od Stadlera
Dziś, 24 czerwca zostały otwarte oferty w trzech przetargach na dostawę do Krakowa w sumie do 90 nowych tramwajów.
Zamówienie MPK w Krakowie obejmowało trzy rodzaje wagonów:
- do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32–34 m
- do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32–34 m
- do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42–45 m
Spis treści:
- Ilu dostawców złożyło oferty na dostawę tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m?
- Jakie kryteria wyboru ofert bierze pod uwagę MPK Kraków?
- Jakie są plany MPK Kraków dotyczące modernizacji floty tramwajowej po dostawie nowych wagonów?
Oferty
Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 32–34 m są zainteresowani dwaj dostawcy:
- Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną 18 051 000 zł netto za jeden wagon
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 160 000 zł netto za jeden wagon.
Dostawą do 30 nowych tramwajów dwukierunkowych o długości 32–34 m także są zainteresowani dwaj dostawcy:
- Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną za jeden wagon 20 474 000 zł netto za jeden wagon
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 551 000 zł netto za jeden wagon.
Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m jest zainteresowany jeden dostawca:
- Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 16 331 000 zł netto za jeden wagon.
Wszystkie przesłane do MPK SA w Krakowie oferty będą dokładnie sprawdzane i weryfikowane. Po upewnieniu się, że producenci dołączyli wszystkie wymagane dokumenty i spełnili wszystkie wymagania zostanie wybrana najlepsza oferta. Kryterium wyboru jest nie tylko cena, ale także warunki techniczne.
Ile tramwajów dla MPK Kraków?
Liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić będzie zależała od możliwości finansowych MPK w Krakowie oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Krakowski przewoźnik przygotowuje już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach programu FEnIKS.
Decydując o zakresie zamówienia i rodzaju tramwajów, które będą kupowane, MPK SA brało pod uwagę zarówno oczekiwania pasażerów, jak również intensywny rozwój sieci torowisk w Krakowie (trwają prace przy budowie linii do Mistrzejowic, a w planach miasta jest powstanie kilku kolejnych tras, w tym m.in. na Azory).
MPK planuje, że po dostawie nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji. Dzięki temu po zakończeniu dostaw, cała tramwajowa flota MPK będzie złożona wyłącznie z pojazdów z niską podłogą, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. To szczególnie ważne dla osób z ograniczoną mobilnością, przede wszystkim osób poruszających się na wózkach oraz osób niewidomych i słabowidzących. Ta grupa pasażerów będzie mogła bez przeszkód podróżować każdym krakowskim tramwajem, co będzie takim standardem jaki udało się uzyskać we flocie autobusowej MPK SA już w 2018 roku (od tego roku wszystkie autobusy MPK są niskopodłogowe)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze