Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje wracają na katowicki rynek. Z nowymi rozkładami jazdy

infotram
20.09.2024 11:45
0 Komentarzy

W środę 25 września tramwaje wrócą na swoje normalne trasy przez rynek w Katowicach – przekazał organizator komunikacji miejskiej w regionie. Przez ostatnie dwa miesiące trwał tam remont głównego skrzyżowania linii tramwajowych w mieście.

Zmiana będzie kluczowa dla odtworzenia głównych tramwajowych osi komunikacyjnych w Katowicach: północ-południe i wschód-zachód. To o nie ma się opierać komunikacja w mieście w trakcie rozpoczynającej się przebudowy katowickiego węzła kolejowego.

Spis treści:

  1. Jakie prace były prowadzone w centrum Katowic przez ostatnie dwa miesiące i dlaczego były one opóźnione?
  2. Które linie tramwajowe wrócą na swoje stałe trasy po zakończeniu remontu skrzyżowania w centrum Katowic?
  3. Co obejmuje kontrakt PKP PLK z konsorcjum Torpol-Intop dotyczący przebudowy infrastruktury kolejowej w Katowicach?
W środę 25 września tramwaje wrócą na swoje normalne trasy przez rynek w Katowicach - przekazał organizator komunikacji miejskiej w regionie. Przez ostatnie dwa miesiące trwał tam remont głównego skrzyżowania linii tramwajowych w mieście.
Tramwaje Śląskie

Nowe rozkłady jazdy

Jak przekazano w czwartek w facebookowym wpisie serwisu ZTM Info, który prowadzi Zarząd Transportu Metropolitalnego, 25 września br., w związku z przywróceniem możliwości przejazdu tramwajów w rejonie rynku w Katowicach, wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej.

Spośród kluczowych linii: nr 6 otrzyma nowy rozkład jazdy na stałej trasie Brynów CP – Bytom Szkoła Medyczna, podobnie nr 7 na stałej trasie Zawodzie CP – Bytom Pl. Sikorskiego, nr 11 na stałej trasie Katowice Pl. Miarki – Chebzie Pętla, nr 15 na stałej trasie Katowice Pl. Wolności – Zagórze Rondo Jana Pawła II i nr 19 na stałej trasie Katowice Pl. Wolności – Stroszek Zajezdnia.

Na stałe trasy wrócą też z nowymi rozkładami linie: nr 0 (Pl. Wolności – Chorzów Stadion Śl. Pętla Zach), nr 13 (Siemianowice Pl. Skargi – Chorzów Batory Zajezdnia), nr 16 (Wełnowiec Pl. Alfreda – Brynów CP), nr 20 (Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Rynek, nr 23 (Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Stadion Śl. Pętla Zach.), nr 25 (Szopienice Pętla – Chorzów Stadion Śl. Pętla Zach.), i nr 46 (Brynów CP – Koszutka Słoneczna Pętla).

Ponadto dla linii nr 14 wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy na aktualnej trasie (skróconej wobec trwającej przebudowy układu drogowo-torowego w Mysłowicach) i wprowadzone zostaną korekty rozkładów jazdy linii nr 17 i 49. Zawieszone zostanie kursowanie linii nr 33, 36, 43 oraz autobusowej komunikacji zastępczej T-16 i T-20. Przystanki tymczasowe na trasie linii T-16 i T-20 zostaną zlikwidowane.

Pierwszy etap prac przy torowisku tramwajowym na katowickim Rynku rozpoczął się 22 lipca br. i miał trwać do połowy sierpnia (a całość do początków września). Chodziło o wyremontowanie głównego skrzyżowania torów tramwajowych, na którym wskutek zużycia przestało działać zdalne przestawianie zwrotnic.

Jak wyjaśniali przedstawiciele Tramwajów Śląskich, podczas prac, wykonywanych według pierwotnej umowy za 7,3 mln zł brutto przez firmę ZUE okazało się, że niedrożna jest dotychczasowa kanalizacja kablowa, co spowodowało opóźnienie rozpoczęcia drugiego etapu i – w konsekwencji całości prac.

Według pierwotnej umowy całość prac miała zostać wykonana do 2 września, co powiązano z rozpoczęciem przebudowy głównej linii kolejowej w Katowicach i pierwotnymi terminami zamknięć znacznej części wiaduktów kolejowych, wraz z możliwością przejazdu pod nimi.

Zgodnie z uzgodnionym ostatecznie i przedstawionym przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz samorząd Katowic harmonogramem, 9 września zamknięto już połówkowo wiadukt ul. Bagiennej (DK79). Zamknięcie dwóch wiaduktów w centrum miasta przesunięto: nad ul. Graniczną z 16 na 25 września, a nad ul. Mikołowską z 23 września na 7 października.

Podpisany na początku kwietnia br. kontrakt PKP PLK z konsorcjum Torpol-Intop za 4,184 mld zł brutto (ok. 3,4 mld zł netto) jest jednym z największych w historii polskiej kolei.

Umowa obejmuje m.in. rozbudowę w ciągu ponad czterech lat połączenia Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice, przebudowę stacji Katowice, remonty istniejących stacji przystanków i budowę nowych oraz budowę wszystkich nowych wiaduktów kolejowo-drogowych.(PAP)

Komentarze