Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Szczecińskie inwestują w naprawy torowisk. Przetarg na napawanie szyn i krzyżownic

infotram
15.07.2025 14:30
0 Komentarzy

Gmina Miasto Szczecin ogłosiła przetarg na kompleksową usługę regeneracji elementów infrastruktury tramwajowej, obejmującą napawanie szyn oraz krzyżownic w newralgicznych punktach układu komunikacyjnego miasta.

Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Rozkład jazdy:

  1. W jakich lokalizacjach w Szczecinie zaplanowano regenerację szyn i krzyżownic w ramach ogłoszonego przetargu?
  2. Jakie są wymagania techniczne dotyczące geometrii krzyżownic po regeneracji?
  3. Jakie kryteria decydują o wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez Gminę Miasto Szczecin?
Tramwaj w Szczecinie
Torowisko w Szczecinie/foto: UM Szczecin

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest napawanie 71 sztuk krzyżownic oraz 398 metrów bieżących szyn w dziesięciu lokalizacjach miejskich, m.in.:

  • Węzeł Brama Portowa (38 krzyżownic),
  • Pętla Turkusowa (30 mbsz),
  • Łuk ul. Mickiewicza/Bohaterów Warszawy (60 mbsz – profil LK-1),
  • Węzeł Plac Szarych Szeregów (6 krzyżownic),
  • Łuk ul. 3 Maja/Narutowicza oraz Narutowicza/Potulickiej (po 144 mbsz),
  • Ul. Wiszesława, al. Wojska Polskiego, węzeł Wyszyńskiego i Plac Żołnierza Polskiego.

Technologia i standardy jakości

Regeneracja będzie prowadzona metodą napawania elektrycznego przy użyciu automatu spawalniczego. W przypadkach uzasadnionych dopuszcza się użycie metody ręcznej – wyłącznie za zgodą zamawiającego.

Zregenerowane krzyżownice muszą spełniać surowe wymagania geometryczne, w tym:

  • głębokość rowka: 12 mm,
  • szerokość rowka: 35 mm,
  • rozstaw krawędzi tocznych: 1435 mm na odcinkach prostych i 1440 mm na łukach o promieniu <50 m.

Napawane szyny muszą odpowiadać profilowi 60R2 oraz LK-1, a wszystkie powierzchnie muszą zostać wyszlifowane i wygładzone.

Procedura i warunki

Oferty można składać do 19 sierpnia 2025 r. przez platformę eZamawiający. Wykonawca musi być związany ofertą przez 90 dni.

Zamówienie nie jest podzielone na części, a jego realizacja powinna nastąpić w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Kryteriami wyboru są:

  • Cena (60%),
  • Wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki (40%), w zakresie od 500 zł do 1300 zł netto dziennie.

Kto może się ubiegać?

Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się co najmniej jednym zrealizowanym zamówieniem o wartości min. 400 000 zł brutto obejmującym napawanie torowiska. Konieczne jest także dysponowanie:

  • zespołem z doświadczeniem w nadzorze i wykonywaniu napawania,
  • odpowiednim sprzętem (automat SAW z wózkiem torowym 1435 mm).

Postępowanie prowadzi Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. działające jako pełnomocnik Gminy Miasto Szczecin.

Komentarze