Tramwaje Szczecińskie inwestują w naprawy torowisk. Przetarg na napawanie szyn i krzyżownic
Gmina Miasto Szczecin ogłosiła przetarg na kompleksową usługę regeneracji elementów infrastruktury tramwajowej, obejmującą napawanie szyn oraz krzyżownic w newralgicznych punktach układu komunikacyjnego miasta.
Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Rozkład jazdy:
- W jakich lokalizacjach w Szczecinie zaplanowano regenerację szyn i krzyżownic w ramach ogłoszonego przetargu?
- Jakie są wymagania techniczne dotyczące geometrii krzyżownic po regeneracji?
- Jakie kryteria decydują o wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez Gminę Miasto Szczecin?
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest napawanie 71 sztuk krzyżownic oraz 398 metrów bieżących szyn w dziesięciu lokalizacjach miejskich, m.in.:
- Węzeł Brama Portowa (38 krzyżownic),
- Pętla Turkusowa (30 mbsz),
- Łuk ul. Mickiewicza/Bohaterów Warszawy (60 mbsz – profil LK-1),
- Węzeł Plac Szarych Szeregów (6 krzyżownic),
- Łuk ul. 3 Maja/Narutowicza oraz Narutowicza/Potulickiej (po 144 mbsz),
- Ul. Wiszesława, al. Wojska Polskiego, węzeł Wyszyńskiego i Plac Żołnierza Polskiego.
Technologia i standardy jakości
Regeneracja będzie prowadzona metodą napawania elektrycznego przy użyciu automatu spawalniczego. W przypadkach uzasadnionych dopuszcza się użycie metody ręcznej – wyłącznie za zgodą zamawiającego.
Zregenerowane krzyżownice muszą spełniać surowe wymagania geometryczne, w tym:
- głębokość rowka: 12 mm,
- szerokość rowka: 35 mm,
- rozstaw krawędzi tocznych: 1435 mm na odcinkach prostych i 1440 mm na łukach o promieniu <50 m.
Napawane szyny muszą odpowiadać profilowi 60R2 oraz LK-1, a wszystkie powierzchnie muszą zostać wyszlifowane i wygładzone.
Procedura i warunki
Oferty można składać do 19 sierpnia 2025 r. przez platformę eZamawiający. Wykonawca musi być związany ofertą przez 90 dni.
Zamówienie nie jest podzielone na części, a jego realizacja powinna nastąpić w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Kryteriami wyboru są:
- Cena (60%),
- Wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki (40%), w zakresie od 500 zł do 1300 zł netto dziennie.
Kto może się ubiegać?
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się co najmniej jednym zrealizowanym zamówieniem o wartości min. 400 000 zł brutto obejmującym napawanie torowiska. Konieczne jest także dysponowanie:
- zespołem z doświadczeniem w nadzorze i wykonywaniu napawania,
- odpowiednim sprzętem (automat SAW z wózkiem torowym 1435 mm).
Postępowanie prowadzi Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. działające jako pełnomocnik Gminy Miasto Szczecin.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze