Tramwaje nie dojadą do dworca Łódź Fabryczna
Budowa dwóch tuneli kolejowych w centrum miasta, a do tego konieczność remontu torowiska przy dworcu Łódź Fabryczna spowodują utrudnienia w komunikacji miejskiej, ale też w ruchu samochodowym w centrum miasta.
Od poniedziałku, 17 marca 2024 roku, zawężenie ulicy Sienkiewicza oraz zmiany tras tramwajów i autobusów.
Rozkład jazdy:
- Jakie utrudnienia w ruchu miejskim spowoduje budowa tuneli kolejowych w centrum Łodzi?
- Dlaczego konieczna jest zmiana organizacji ruchu na ul. Sienkiewicza od 17 marca?
- Jakie zmiany w trasach komunikacji miejskiej zostaną wprowadzone w związku z remontem torowiska przy dworcu Łódź Fabryczna?
Zmiany dla pasażerów
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi poinformował, że z powodu budowy komory końcowej dla tunelu Kolei Dużych Prędkości, od poniedziałku, 17 marca, zmieni się organizacja ruchu na ul. Sienkiewicza w rejonie dworca Łódź Fabryczna. To początek utrudnień w tym rejonie, bo w następnych tygodniach wprowadzane będą kolejne zmiany. W jednym kwartale ulic mają spotkać się dwa równolegle drążone tunele kolejowe - średnicowy i KDP.
"Ze względu na zaplanowane prace przy budowie komory końcowej dla tunelu KDP od poniedziałku, 17 marca zmianie ulegnie organizacja ruchu na ul. Sienkiewicza między ul. Traugutta i Narutowicza" przekazał Wiktor Stańczyk z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Rejon dworca Łódź Fabryczna jest newralgicznym miejscem dla obu inwestycji kolejowych. Tu w jednej komorze rozgałęźnej na zachód od obecnej stacji spotkają się dwa tunele - KDP (długość ok. 4,5 km) i średnicowy (ok. 7,5 km z trzema podziemnymi stacjami).
Przy dworcu fabrycznym zakończy się drążenie zarówno jednego, jak i drugiego tunelu i tu spod ziemi mają zostać wydobyte maszyny drążące.
"Ze względu na szeroki zakres prac przy budowie komory końcowej dla tunelu KDP konieczna będzie zmiana organizacji ruchu na ul. Sienkiewicza. Od poniedziałku, 17 marca wyłączony zostanie jeden pas ruchu, a w następnych tygodniach planujemy są wyłączenia kolejnych" - poinformował Wiktor Stańczyk.
Komora wydobywcza (odbiorcza) CPK dla maszyny TBM będzie zlokalizowana po zachodniej stronie budynku Łódzkiego Domu Kultury, przy ul. Sienkiewicza. Tam też ma się znajdować komora końcowa dla tarczy TBM "Katarzyna", która drąży dwutorowy tunel średnicowy pod centrum Łodzi. To przyczyna wprowadzanych od poniedziałku ograniczeń ruchu na ul. Sienkiewicza.
"W kwietniu wykonawca planuje rozpocząć prace przy budowie komory końcowej dla KDP, a komora rozjazdowa CPK będzie wykonywana dopiero po zakończeniu prac zabezpieczających dla fundamentów Łódzkiego Domu Kultury" - przekazało PAP biuro prasowe CPK.
Zwężenie obciążonej zazwyczaj dużym ruchem samochodowym ruchem ul. Sienkiewicza to niejedyny problem łodzian od poniedziałku, 17 marca. Tego dnia rozpocznie się remont torowiska przy dworcu kolejowym Łódź Fabryczna, co spowoduje tymczasowe zmiany tras tramwajów i autobusów MPK Łódź. Chodzi o linie tramwajowe 5, 12, 18 i 9 (ta ostatnia zostanie zawieszona) i autobusowych 51AB, 53AB, 57, 58AB, 59, 77, 85, 86, 88ABCD, Z13 i nocnych N7AB, N8.
Tramwaje 5, 12 i 18 pojadą z pominięciem dworca fabrycznego, przy czym tramwaj 5 zamiast na Radiostację zostanie skierowany na Olechów.
Z kolei linie autobusowe 51A/B, 53A/B, 57, 59, 85, 86, Z13 obok dworca fabrycznego przejadą zmienionymi trasami przez zewnętrzną jezdnię ul. Rodziny Poznańskich od POW w kierunku ul. Kilińskiego, a w kierunku pętli Łódź Fabryczna trasy dojazdowe wyznaczono ulicami Narutowicza, Kopcińskiego, Jaracza, POW do Rodziny Poznańskich.
Autobusy 57, 59 i 77 zamiast skręcić z Kilińskiego w ul. Rodziny Poznańskich na dworzec fabryczny okrążą Park Moniuszki ulicami Kilińskiego, Narutowicza i POW z przystankiem przy Parku Moniuszki. Linia 57 w kierunku pętli Marysin pojedzie od razu ul. Narutowicza i Uniwersytecką, nie skręcając pod dworzec fabryczny.(PAP)
Komentarze