Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje MPK Kraków wróciły na pętlę Mistrzejowice. Ale nie do końca…

infotram
25.11.2024 15:45
0 Komentarzy

Od dziś (25 listopada 2024 roku) tramwaje linii nr 14 ponownie dojeżdżają do pętli Mistrzejowice. Pasażerowie mogą korzystać z przystanku „Miśnieńska”, który stanowi punkt początkowy i końcowy obsługi pasażerskiej tej linii.

Na dalszym odcinku trasy, pomiędzy przystankiem Miśnieńska a pętlą Mistrzejowice, odbywają się wyłącznie techniczne przejazdy tramwajów, bez możliwości przewozu pasażerów.

Spis treści:

  1. Dlaczego na odcinku Miśnieńska – Mistrzejowice odbywają się jedynie techniczne przejazdy tramwajów bez pasażerów?
  2. Jakie korzyści dla mieszkańców przynosi powrót linii nr 14 do pętli Mistrzejowice?
  3. Jak często kursuje tramwaj linii nr 14 w dni robocze i w weekendy?
Pętla Mistrzejowcie
Mistrzejowice

Rozkład kursowania

Linia nr 14 kursuje regularnie, oferując pasażerom dogodne połączenia:

  • W dni robocze tramwaje kursują co 15 minut przez cały dzień,
  • W weekendy częstotliwość kursów wynosi co 20 minut.

Powrót linii nr 14 do Mistrzejowic stanowi ważny element poprawy dostępności komunikacyjnej w tej części miasta, umożliwiając mieszkańcom szybsze przemieszczanie się i korzystanie z komunikacji miejskiej na dotychczasowych zasadach.

Pierwotnie tramwaje miały powrócić na trasę do Mistrzejowic w sobotę, 23 listopada. Jednakże z powodu niekorzystnych warunków pogodowych odbiór techniczny trakcji na pętli „Mistrzejowice” nie mógł się odbyć zgodnie z planem – poinformowała firma Gülermak, która jest odpowiedzialna za budowę nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.

– Obecne warunki atmosferyczne skutecznie utrudniły prace związane z trakcją – roboty były prowadzone zarówno w dzień, jak i w nocy, jednak prace wykonywane ręcznie przy niskich temperaturach, w dodatku przy opadach deszczu i śniegu, okazały się bardzo trudne do realizacji. Istotne dla nas jest zachowanie standardów bezpieczeństwa, co również miało wpływ na brak możliwości przeprowadzenia wymaganych testów technicznych – podkreślił wykonawca inwestycji.

Zakres prac w liczbach

Prace rozpoczęły się w czerwcu 2024 roku i obejmowały:

  • Budowę 1300 metrów sieci trakcyjnej na 32 słupach i 5 bramkach,
  • Ułożenie 1013 metrów pojedynczego toru,
  • Wykorzystanie 1400 ton kruszywa pod torowisko,
  • Montaż 179 prefabrykowanych płyt torowych oraz wzmocnienie torowiska za pomocą 320 metrów prefabrykowanych belek betonowych.

Prefabrykowane elementy umożliwiły szybsze i bardziej precyzyjne wykonanie prac, co zapewnia stabilność i trwałość torowiska.

Wstrzymanie prac przez niewybuchy

Harmonogram prac uległ opóźnieniu z powodu odkrycia licznych niewybuchów z czasów wojny. Podczas budowy znaleziono ponad 100 sztuk materiałów wybuchowych, które zostały zabezpieczone i przewiezione na poligon pod nadzorem patrolu saperskiego.

– Nasze plany pokrzyżowały liczne niewybuchy. Musieliśmy sprawdzać teren metr po metrze, co opóźniło realizację inwestycji – podkreślił Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu firmy Gülermak.

Nowoczesna infrastruktura dla Krakowa

Pętla w Mistrzejowicach to przykład nowoczesnego podejścia do rozbudowy infrastruktury miejskiej, uwzględniający zarówno obecne, jak i przyszłe potrzeby mieszkańców. Dzięki tej inwestycji podróżowanie tramwajem stanie się wygodniejsze i bardziej efektywne, a Kraków zyska kolejną ważną inwestycję wspierającą rozwój ekologicznego transportu publicznego.

Komentarze