Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Evo 1/o od 6 lat w Ołomuńcu

infotram
06.11.2024 14:45
0 Komentarzy

Dokładnie sześć lat temu miasto Ołomuniec powitało pierwszy tramwaj typu Evo 1/o, który od tego czasu zrewolucjonizował transport publiczny w mieście.

Nowoczesny pojazd przyciąga uwagę swoimi zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i komfortem, jakie oferuje pasażerom.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów wynikają z zastosowania nanotechnologii do zabezpieczenia wnętrza tramwaju Evo 1/o?
  2. W jaki sposób współfinansowanie zakupu tramwaju przez Unię Europejską wpływa na rozwój transportu publicznego w Ołomuńcu?
  3. Jakie znaczenie ma wyposażenie tramwaju Evo 1/o w system kamer monitorujących zarówno wnętrze, jak i otoczenie pojazdu?
Tramwaj EVO 1
Tramwaj EVO 1/foto: DMPO

Nowy i niskopodłogowy tramwaj

Wyprodukowany przez Pragoimex tramwaj Evo 1/o jest w pełni niskopodłogowy, co znacznie ułatwia dostęp osobom z ograniczoną mobilnością oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi. Pojazd oferuje miejsca dla 27 pasażerów siedzących oraz 85 stojących (przy założeniu 5 osób na m²). Wnętrze tramwaju jest klimatyzowane, co zwiększa komfort jazdy w upalne dni, a pasażerowie mogą korzystać z portów USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wóz jest wyposażony w siedem drzwi – cztery z prawej strony i trzy z lewej, umożliwiając obsługę peronów po obu stronach. W trakcie jazdy drzwi otwierane są tylko po prawej stronie, co zapewnia bezpieczeństwo i efektywność obsługi pasażerów.

Dodatkowym atutem jest nowoczesny system monitoringu, który obejmuje zarówno wnętrze, jak i otoczenie tramwaju. „Interiér tramwaju został również zabezpieczony specjalnym nanotechnologicznym środkiem, który neutralizuje nieprzyjemne zapachy i bakterie, a okna pokryto folią ochronną przeciwko aktom wandalizmu,” wyjaśnił Pavel Zatloukal, wiceprzewodniczący zarządu DPMO, a.s.

Zakup tramwaju Evo 1/o kosztował Dopravní podnik města Olomouce 28 milionów koron bez VAT, a 85% kosztów kwalifikowanych zostało współfinansowanych przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu IROP.

Dane techniczne tramwaju Evo 1/o:

  • Długość: 16,6 metra
  • Maksymalna szerokość: 2,48 metra
  • Maksymalna wysokość: 3,56 metra
  • Masa własna: 21 900 kg
  • Najwyższa prędkość eksploatacyjna: 50 km/h

Nowoczesne rozwiązania techniczne i udogodnienia zastosowane w tramwajach Evo 1/o znacznie podniosły standard transportu miejskiego w Ołomuńcu. Dzięki klimatyzacji, portom USB, nanotechnologicznemu zabezpieczeniu wnętrza i systemowi monitoringu, pasażerowie mogą cieszyć się wygodną i bezpieczną podróżą.

Komentarze