Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj do Wilanowa (nie) bez wpływu na Nowodwory. ZTM oferuje połączenia z przesiadką

infotram
28.10.2024 11:45
0 Komentarzy

Wracamy do tematu zmian, które ZTM Warszawa chce wprowadzić w związku z uruchomieniem linii tramwajowej do Wilanowa.

Jednym z absurdalnych pomysłów jest skrócenie trasy linii 518, kursującej z Nowodworów.

Spis treści:

  1. Jakie są główne powody skrócenia trasy linii 518, mimo że zmiana ta nie jest bezpośrednio związana z otwarciem tramwaju do Wilanowa?
  2. Dlaczego odcinek trasy 518 od metra Marymont do pl. Trzech Krzyży jest słabo wykorzystywany przez pasażerów?
  3. Jakie alternatywy transportowe ZTM proponuje pasażerom linii 518, aby dotrzeć do Uniwersytetu Warszawskiego po zmianie trasy?
Autobus MZA
Autobus w Warszawie

Kuchnia ZTM Warszawa

Jak się okazuje linia ta zostanie skrócona przy okazji. Dlaczego?

Zmiana trasy 518 nie ma bezpośredniego związku z zmianami wilanowskimi, to raczej związek który nazwałbym „technicznym” – czyli wynikającym nie z przebiegu trasy dla pasażerów a kwestii związanych z zarzadzaniem transportem, „kuchnią”, tym czego pasażer nie widzi – bilansami, obsadami z poszczególnych zajezdni itd. Dodatkowo tutaj jeszcze mieliśmy kwestię krańca – na pl. Trzech Krzyży przenosimy kraniec 517. Do tej zmiany przymierzaliśmy się już od jakiegoś czasu. Odcinek od metra Marymont do pl. Trzech Krzyży był słabo wykorzystywany – pasażerowie przesiadali się do metra, dodatkowo jeszcze bardzo często trasa jest zmieniana, skracana ze względu na zgromadzenia publiczne i różne imprezy na Trakcie Królewskim. Na najbardziej „obłożonym” odcinku trasy czyli do metra Marymont mamy dodatkowe kursy. Na uniwersytet można dojechać z przesiadką na tym samym przystanku np. na placu Krasińskich do autobusów 116, 178, 180, 503 albo z przejściem na inny przystanek na pl. Bankowym do autobusów 111 E-2 – informuje nas Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM Warszawa.

Czy taka argumentacja przekona pasażerów? Naszym zdaniem nie i mieszkańcy Nowodworów, ale także Legionowa, Jabłonny czy Białołęki powinni mieć zapewnione bezpośrednie połączenie z Uniwersytetem Warszawskim. To kolejne utrudnienie dla studentów. Przypomnijmy, że po otwarciu metra na Bródnie stracili oni linię 118, kursującą z Bródna przez Żerań do Biblioteki Uniwersyteckiej.  

Dodajmy też, że to kolejne podejście do cięcia linii 518. W 2022 roku temat ren już był „przerabiany”. Wówczas po protestach mieszkańców Białołęki linia wróciła na Pl. Trzech Krzyży.

Jesteśmy bardzo zdziwieni ze ZTM bez żadnych konsultacji zmienił w znaczny sposób trasę, jak i rozkład linii 518. W tym momencie dojazd do centrum z Żerania, Tarchomina czy Nowodwórow został znacznie pogorszony – mówił wtedy Mateusz Senko ze Stowarzyszenia Razem dla Białołęki.

Czy teraz będą kolejne protesty? I czy także okażą się skuteczne?

Komentarze