Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tak wygląda nowy tramwaj ForCity 52T dla Pragi

infotram
27.01.2025 13:30
0 Komentarzy

Dopravní podnik hlavního města Prahy zaprezentował pierwszy wyprodukowany tramwaj Škoda ForCity Plus 52T. Nowoczesna jednostka po raz pierwszy wyruszyła na tor testowy w zakładzie produkcyjnym Škoda w Pilźnie.

Jest to ważny krok w procesie homologacji nowego modelu, który ma wzbogacić flotę tramwajową czeskiej stolicy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kluczowe cechy wyróżniają nowy tramwaj Škoda ForCity Plus 52T w porównaniu do wcześniejszych modeli używanych w Pradze?
  2. W jaki sposób nowe tramwaje wpłyną na komfort i dostępność transportu publicznego dla mieszkańców Pragi?
  3. Jakie nowoczesne technologie zostały zastosowane w tramwajach Škoda ForCity Plus 52T, aby zwiększyć bezpieczeństwo i efektywność energetyczną?
Skoda ForCity52T
Skoda ForCity52T/foto: DPP

Nowoczesna konstrukcja i komfort dla pasażerów

Pierwsza jednostka przejdzie jazdy próbne bez pasażerów już w kwietniu, a w kolejnych miesiącach odbędą się dalsze testy techniczne. Obecnie tramwaj ma ukończony montaż zewnętrzny, trwają prace nad wnętrzem oraz ożywianie i pierwsze testy. Równolegle w fazie zaawansowanego montażu znajdują się dwa kolejne tramwaje, a prace nad konstrukcjami ram innych pojazdów są w toku. W sumie w zakładach produkcyjnych w Pilźnie trwa montaż ośmiu tramwajów przeznaczonych dla Pragi.

Praga zamówiła łącznie 40 nowych tramwajów Škoda ForCity Plus 52T. Dostawy będą realizowane stopniowo – pierwsze 20 sztuk trafi do miasta jeszcze w tym roku, natomiast pozostałe 20 zostanie dostarczone do końca 2026 roku.

Skoda ForCity52T
Skoda ForCity52T/foto: DPP

Škoda ForCity Plus 52T to jednosystemowy, pięcioczłonowy, w pełni niskopodłogowy tramwaj. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii w jego wnętrzu nie ma żadnych schodów, co zapewnia pełną dostępność dla wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności. Nowoczesny design został zaprojektowany przez zespół Škoda Group pod kierownictwem Tomáša Chludila, łącząc estetykę z funkcjonalnością.

Nowy tramwaj ma długość 32 metrów i został wyposażony w pełnowymiarową klimatyzację wykorzystującą ekologiczne czynniki chłodnicze. Ponadto posiada nowoczesny system antykolizyjny, automatyczne liczenie pasażerów, energooszczędne oświetlenie LED oraz intuicyjne systemy informacyjne. Wewnątrz zamontowano 70 tapicerowanych foteli – 44 ustawione w kierunku jazdy i 26 przeciwnie do kierunku jazdy.

Skoda ForCity52T
Skoda ForCity52T/foto: DPP

Większa pojemność i nowoczesne technologie

Nowe tramwaje oferują zwiększoną pojemność pasażerską w porównaniu do wcześniejszego modelu 15T. Liczba miejsc wzrosła o 33 osoby, co oznacza niemal 16-procentowy wzrost pojemności. Pasażerowie skorzystają również z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej, który obejmuje sześć dużych ekranów na całej szerokości przejścia oraz bardziej intuicyjne przyciski do otwierania drzwi i sygnalizacji dla kierowcy.

Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom, tramwaje Škoda ForCity Plus 52T staną się kluczowym elementem transportu miejskiego w Pradze, zapewniając wygodę, bezpieczeństwo oraz efektywność energetyczną na najwyższym poziomie.

Skoda ForCity52T
Skoda ForCity52T/foto: DPP

Komentarze