Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skład SN4+PN3 zadebiutował w Poznaniu

infotram
12.05.2025 09:30
0 Komentarzy

W miniony weekend na poznańskie ulice powróciły historyczne autobusy i tramwaje, które w ramach linii turystycznych umożliwiły mieszkańcom oraz turystom wyjątkową podróż w czasie.

Była to okazja do zobaczenia legendarnych pojazdów z przeszłości oraz poznania historii miejskiej komunikacji.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie historyczne pojazdy kursowały na liniach turystycznych podczas minionego weekendu?
  2. Dlaczego Neoplan N4020 cieszył się tak dużym zainteresowaniem wśród pasażerów?
  3. Jakie atrakcje można było odwiedzić dzięki historycznym liniom turystycznym?
Zabytkowe tramwaje
Zabytkowe tramwaje w Poznaniu

Sukces majowego weekendu

Tegoroczny sezon linii turystycznych rozpoczął się z ogromnym zainteresowaniem. Podczas długiego weekendu majowego z przejazdów historycznymi pojazdami skorzystało aż 4 tysiące pasażerów. Dla jednych była to sentymentalna podróż w przeszłość, dla innych szansa na poznanie historii komunikacji miejskiej. Linie turystyczne stały się również atrakcyjnym środkiem transportu do takich miejsc jak Nowe Zoo czy Muzeum Broni Pancernej.

Historyczne pojazdy na trasach

W ostatni weekend pasażerowie mogli podróżować m.in. legendarnymi Ikarusami oraz wyjątkowym składem KSW+S2D, czyli wojennym wagonem tramwajowym i tzw. „dużym szczeciniakiem”. Po remoncie na trasę powrócił także historyczny Jelcz PR110. Ponadto, na poznańskich torowiskach zadebiutował skład SN4+PN3, który został udostępniony przez MPK S.A. w Krakowie na tegoroczny sezon. Oba wagony pochodziły z początku XX wieku i trafiły do Krakowa w czasie II wojny światowej.

Tramwaje i autobusy na weekendowych trasach

W sobotę, 10 maja, linia turystyczna 20 była obsługiwana przez tramwaj GT6, który cieszył się dużym zainteresowaniem wśród miłośników komunikacji miejskiej. Następnego dnia, w niedzielę 11 maja, na trasę linii 0 wyjechał skład KSW+ND (sanocka), oferując pasażerom niepowtarzalne wrażenia z podróży w stylu retro. Tego samego dnia uruchomiona została linia H, na której kursował krakowski skład wagonów SN4+PN3. Odjazdy z przystanku Biblioteka Uniwersytecka odbywały się regularnie, co pół godziny, zapewniając komfort podróżnym.

Zabytkowe autobusy na liniach 100 i 102

Na linii 100, łączącej Dworzec PKP Poznań Główny z Nowym Zoo, w sobotę kursowały Neoplan N4020 oraz Ikarusy 280 i 260. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się Neoplan, pierwszy niskopodłogowy autobus miejski w Polsce, odrestaurowany przez firmę Solaris Bus & Coach. W niedzielę na tej samej trasie pojawiły się Jelcz PR110 oraz kolejne Ikarusy, wzbudzając nostalgię wśród podróżnych.

Z kolei na linii 102, która funkcjonowała jedynie w sobotę i umożliwiała dojazd do Muzeum Broni Pancernej, pasażerowie mieli okazję podróżować kultowym Jelczem PR110.

Miniony weekend pokazał, jak wielkim zainteresowaniem cieszą się linie turystyczne w Poznaniu. Historyczne tramwaje i autobusy były nie tylko wyjątkową atrakcją, ale także świetnym sposobem na spędzenie czasu wolnego. Organizatorzy zapowiedzieli, że linie turystyczne będą kursować w każdą sobotę, niedzielę i święta aż do 28 września, zapewniając kolejne okazje do nostalgicznej podróży po Poznaniu.

Komentarze