Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rusza Tymczasowy Punkt Informacyjny na czas drążenia tuneli metra pod budynkami

infotram
29.01.2025 14:30
0 Komentarzy

W związku z rozpoczęciem drążenia tuneli metra firma Gülermak SA - wykonawca budowy informuje o uruchomieniu tymczasowego punktu informacyjnego, który od 28 stycznia 2025 r. będzie działał przez całą dobę.

Punkt ten zlokalizowany jest w pobliżu przychodni przy ul. Coopera, na terenie placu budowy wentylatorni szlakowej, w odległości około 200 metrów od pierwszego budynku na trasie drążenia tunelu. Tymczasowy punkt informacyjny zastąpi dotychczasowy obiekt przy ul. Kossutha 12 na czas drążenia tego odcinka tunelu.

Rozkład jazdy:

  1. Gdzie dokładnie znajduje się nowy tymczasowy punkt informacyjny dotyczący drążenia tuneli metra i jakie są jego godziny działania?
  2. Jakie środki monitorowania wpływu drążenia tunelu na budynki zostały zastosowane przez wykonawcę i jakie działania podjęto w związku z pomiarami geodezyjnymi?
  3. Jakie stacje metra powstaną w ramach trzeciego etapu budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie i jakie są źródła finansowania projektu?

Procedura Informowania mieszkańców

W celu zapewnienia mieszkańcom bieżących informacji na temat postępu prac, punkt informacyjny będzie funkcjonował przez całą dobę. Pracownicy punktu będą regularnie monitorować teren wzdłuż trasy drążonego tunelu, przeprowadzając obchody co dwie godziny. W punkcie dostępne będą szczegółowe harmonogramy drążenia, informacje o zastosowanych technologiach oraz przewidywane terminy zakończenia poszczególnych etapów prac.

Mieszkańcy mogą zgłaszać pytania i wątpliwości osobiście, telefonicznie lub mailowo. Pracownicy punktu informacyjnego ocenią zgłoszenie i podejmą odpowiednie działania. Punkt informacyjny będzie również wyposażony w materiały edukacyjne, które wyjaśnią proces drążenia tuneli oraz zastosowanie tarcz TBM. Mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się, jak działa tarcza TBM, jakie są jej główne komponenty oraz jakie korzyści niesie za sobą jej zastosowanie w budowie metra.

Informacje o funkcjonowaniu tymczasowego punktu informacyjnego zostaną przekazane do administracji budynków, lokalnych punktów usługowych oraz na lokalne grupy facebookowe. Na klatkach schodowych budynków oraz wzdłuż placów budowy zostaną umieszczone plakaty i bannery informacyjne z lokalizacją punktu. Pracownicy punktu informacyjnego będą również informować napotkanych mieszkańców podczas obchodów.

Kontakt do  Tymczasowego Punktu Informacyjnego:

ul. Coopera, Warszawa
Telefon: 785 850 151
Mail: [email protected]

Inwentaryzacja Stanu Technicznego

Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości, przed rozpoczęciem drążenia tunelu, w styczniu 2025 r. wykonawca przeprowadził inwentaryzację budynków zlokalizowanych nad tunelami. Wykonawca zamontował dodatkowe szczelinomierze w garażach podziemnych pod budynkami przy ul. Coopera 8, 9, 12, aby monitorować wpływ drążenia na stan elementów budynku. Jednocześnie, na czas przejścia tarczy TBM pod budynkami, wykonawca wprowadzi dodatkowy pomiar geodezyjny dla garaży. Pomiar będzie odbywał się co najmniej dwa razy na dobę. W związku z prowadzeniem dodatkowych pomiarów, wykonawca zwróci się do mieszkańców o czasowe opuszczenie miejsc postojowych. Szczegółowe informacje będą podawane przez pracowników Punktu Informacyjnego wraz z postępem drążenia. Wykonawca zapewnia tymczasowe miejsca postojowe na terenie supermarketu przy ul. Górczewskiej 218.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej Stacji Techniczno-Postojowej „Karolin”. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia wybudowane będą dwie wentylatornie. Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Dla projektu o wartości 3 000 830 693,00 PLN przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.

Komentarze